Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kolvig
Hvorfor søren hører vi ingenting omkring denne teknologi på vores breddegrader?...... Laservue ser sgu da for lækkert ud!..... Også rigtig billigt for en 75" skærm.

--------------------------------------------------------

Mitsubishi revolutionizes large screen television with groundbreaking Laser Technology.

LaserVue Laser TV sets the New Standard for large screen television by delivering unimaginable, cinema-like color at a fraction of the operating power consumption of similarly-sized flat panel TVs.

LaserVue harnesses the power of the world’s purest light source to deliver up to two times the color of many of today’s flat panel TVs.

Laser beams provide an extensive range of rich, complex colors, truly distinct clarity, and immersive depth of field.

It’s the ultimate in picture quality, rivaling the amazing color viewed in the most advanced digital cinemas.

Breakthrough laser technology creates an eco-friendly portal to a multi-dimensional, intensely real and vivid world.

Beyond flat TV, experience True Dimension.

Mitsubishi LaserVue TV.

The Ultimate Large Screen 3D Experience! FEATURES • Exclusive Laser Light Engine• 3D Ready• Cinema Color• Stream TV Internet Media• Plush 1080p 5G 12-bit Video Processor• Variable Smooth 120 Film Motion• Deep Field Imager• EdgeEnhance• 6-Color Processor• ISFccc• USB JPEG/MP3 Media Player• PerfectColor• Perfect Tint• NetCommand with IR learning• Wired IR Input• 4 HDMI with CEC• PC Compatibility• Energy Star 4.

0 Qualified• Universal Remote Control
Af purtsak
ja jeg har prøvet her på siden uden held fordi jeg synes at panasonic er for dyrt for et 65tommer og når man kan få et bedre 75tommer og billigere jeg ved godt det er tykt men det er der sikkert mange der godt kan leve med og forfra er det sgu fedt
Af purtsak
det skulle os være bedre til 3d og bruge mindre strøm og det var oppe imod pioneer i en test hvor de ikke kunne bestemme sig for hvilket der var bedst fordi farverne var bedst på laservuen og pioneeren på sort men over tid mester pioneeren jo sort men det endte med de tog et still billed på dem begge og der var billed bedst på pioneeren hvilken jeg synes er dybt latterligt. 65 tommeren laservue havde vist en masse fejl under produktion men dem skulle der være rettet op på
Af Kolvig
Jeg vil kraftigt overveje at købe sådan et TV. Hvis der er nogle der er med på en bestilling? - man må kunne spare en del kroner i forsendelse, hvis vi var flere.... I den sammenhæng ville det jo heller ikke være utænkeligt at butikken kunne sælge billigere...

Det er virkelig billigt for et så stort TV, men hvis jeg selv skulle bestille, ville det være lige en kende over hvad jeg har afsat til et nyt TV.
Af purtsak
jeg prøver pt lige om jeg kan købe det ved et firma i tyskland så melder jeg lige tilbage med pris osv :)
Af purtsak
jeg har nemlig set at de skulle sælge det tv men kom lige lidt for :) sendt op så der var ingen der tog den så prøver lige imorgen
Af purtsak
har lige sendt en mail så lad os håbe de sælger det tv for det ville sgu gøre det en del nemmere :)
Af Kolvig
Okay lyder meget spændende...

Jeg synes ikke rigtig at kunne finde tykkelsen og vægten på den sidste nye model A91 75" - Purtsak, ved du noget om det?

Har set at modellerne fra 2008 var 25cm i tykkelsen, men det er jo sandsynligt at de er blevet lidt tyndere...
Af purtsak
det er fordi den er blevt 75tommer jeg tror næsten det er dobbelt op
Af Kolvig
Uhh, det håber jeg ikke....

Jeg har for nuværende en 65" skærm, som hænger på væggen med et elektrisk vægophæng. Kan det på nogen måder lade sig gøre at hænge den omtalte fætter på sådan et ophæng?...... Altså ophænget kan sagtens klare 75kg, som Laservue'en vejer, men det er mere om det overhovedet kan lade sig gøre?
Af purtsak
om det dur til dit ophæng ved jeg ikke men der er lavet et ophæng til laservue mener jeg :)
Af purtsak
Height Width Depth TV Weight Power Consumption
41.7˝ 66.4˝ 15.0˝ 154.0 lbs 128 W jeg tror nok det er tommer :)
Af purtsak
du skal gange med 2,54