Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kehler
Well, jeg spiller lidt men går dog ikke så sindsygt meget op i skærmens responstid så længe den ikke er +8.

Mærker ikke Ghosting på min nuværende LG som er S-IPS panel.

Den skal bare være stor og behagelig at arbejde på.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
LG L1710S er ikke en S-IPS skærm. Jeg kan godt huske dengang alle påstod dette og specielt nogle hardware sider, der normalt beskæftiger sig med alt andet end skærme, gik helt i spåner over, at det ikke passede. LG L1710S et en TN baseret skærm, ligesom langt de fleste andre 17 tommer skærme.

Hvis du vælger at satse på Samsung 225BW, vil du få nogenlunde samme billede, som på din LG. Responstiden vil nok være en anelse hurtigere, men betragtningsvinklerne en anelse mindre.
Overordnet er der dog ikke rent billedmæssigt de store forskelle på de to skærme.

Jeg vil dog også anbefale dig at kigge nærmere på ViewSonic VX2025wm. Den kommer med et P-MVA panel, som giver et betydeligt bedre billede end både den LG og denne Samsung. Den er så godt nok kun 20 tommer, men opløsningen er den samme, så du får ikke mere skærmplads af at vælge en 22 tommer.
Af Kehler
Rasmus Larsen skrev:LG L1710S er ikke en S-IPS skærm. Jeg kan godt huske dengang alle påstod dette og specielt nogle hardware sider, der normalt beskæftiger sig med alt andet end skærme, gik helt i spåner over, at det ikke passede. LG L1710S et en TN baseret skærm, ligesom langt de fleste andre 17 tommer skærme.

Hvis du vælger at satse på Samsung 225BW, vil du få nogenlunde samme billede, som på din LG. Responstiden vil nok være en anelse hurtigere, men betragtningsvinklerne en anelse mindre.
Overordnet er der dog ikke rent billedmæssigt de store forskelle på de to skærme.

Jeg vil dog også anbefale dig at kigge nærmere på ViewSonic VX2025wm. Den kommer med et P-MVA panel, som giver et betydeligt bedre billede end både den LG og denne Samsung. Den er så godt nok kun 20 tommer, men opløsningen er den samme, så du får ikke mere skærmplads af at vælge en 22 tommer.
Nå ;D? det er da altid rart at vide, jeg kiggede jo bare på div. hardware sider osv (;
Well det er ikke så meget skærmplads jeg mangler - mere at det generelt bare er en større monitor - Hvor lang tid går der inden du får 24" LG ind til test?