Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af NickolaiT
Hej FP, jeg er helt ny på dette forum, så jeg håber at i vil tage godt imod mig.

Jeg står og skal til at flytte, til noget større. Så jeg synes også det er på tide at skifte mit gamle Samsung 32" ud med noget lidt større og nyere. Som udgangspunkt går jeg efter 40-46". Mit budget ligger på omkring 7000, men kan dog godt finde lidt mere på kistebunden, hvis det er hvad der skal til for at få prikken over i'et. Som udgangspunkt vil den blive brugt til at se digital tv og PS3 spil.

Jeg har kigget lidt på:
Sony KDL46EX710AEP
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -46-led-tv

eller
Sony KDL40NX700AEP
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -40-lcd-tv

Men er som sagt grøn på området, så ved ikke det helt store om hvad man skal kigge efter for at få et godt tv der kan klare et godt billed. Det skal dog være LCD og IKKE Plasma

Jeg er også åben for andre input end lige de 2 ovennævnte skærme

På forhånd tak :-)
Af Gonza
Har selv haft kigget meget på Samsung... Men har nu forelsket mig i Sony KDL46NX710... (11999,-)
Men det er lige i overkanten til min konto. Men der skulle være nye modeller på vej til foråret, hvilket forhåbentlig gør at priserne får et ekstra hak nedad. Det kan jeg sagtens vente på... Hvis du ikke har travlt, så synes jeg da du skal vente lidt.... Men på den anden side, jeg har selv ventet i snart 2 år med at købe fladskærm, så jeg kan sagtens vente et par måneder endnu ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Man kan vente for evigt...

De nye modeller vil have nye features du ikke kan leve uden, men de vil være dyrere i starten. Og så kan du vente på at prisen falder, at der lanceres endnu en ny model og så starter det hele forfra.
Af NickolaiT
Og det jeg leder efter, er et fjernsyn jeg skal bruge indenfor et par uger. Så jeg har ikke for godt tid til at blive ved med at vente og vente ;)

Men kan i anbefale et af de ovennævnte tv'er, eller har i et andet godt bud i den prisklasse og størrelse?

På forhånd tak
Af Gonza
[quote="yakken"]Man kan vente for evigt...

De nye modeller vil have nye features du ikke kan leve uden, men de vil være dyrere i starten. Og så kan du vente på at prisen falder, at der lanceres endnu en ny model og så starter det hele forfra.[/quote]

True true... Jeg har bare samtidig haft andet at bruge mine penge på, så har ikke haft travlt og godt kunne vente... MEN nu skal det være Sony KDL46NX710 når den bliver sat ned næste hak, når Sony kommer med deres 720 model...

710 40" koster idag 9999 både hos sony og fona.
Af NickolaiT
Efter at have kigget lidt omkring på nettet og på de købsanbefalinger jeg har fundet herinde, faldt valget på en Sony 46EX500.

Mit spørgsmål nu er som om der findes en kalibrering til den herinde? For umiddelbart kan jeg ingen finde til netop den model. but who knows, det er måske bare mig der er dårlig til at søge O_O

På forhånd tak
Af Mysen
Det er der ikke, for den er aldrig blevet testet. Jeg kan ikke huske, hvorfor den blev anbefalet, men jeg mener det var pga. udvalget i prisklassen og generel god brugertilfredshed.