Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ducati
Hallo,

Hørte fra min Samsung Prestige kammerat at der var rettet på noget 3D crosstalk på Samsungs nye Firmware.
Han snakket noget med omkring Gamma level var blevet rettet og at den rettet på nogle der havde crosstalk problemer.

Vær at tjekke ud.

Firmwaren hedder; T-VALDEUC-3006.2

Firmwaren er vidst ens på disse 3D modeller.

:)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Man vil kunne ændre crosstalk i en vis grad vha. software og billedindstillinger, men den afgørende forskel ligger i hardwaren.

Men lad os da endelig høre fra ejere. Giver den nye firmware et bedre 3D-resultat?
Af trykkertor
Det er sjelden jeg ser crosstalk på mit Samsung 3D plasma. Men når jeg ser det kan jeg bemærke at det tit skyldes kildematerialet/filmen.
Jeg har flere film hvor der plutselig i en eller flere scener opståer crosstalk. Og de er altid sådan lige præcis de scener. Ved sådanne tilfælder kan ikke en firmware korrigere det.

Det jeg mangler for at få bedre 3D-oplevelse er mere lys fra skærmen. Det bliver for mørkt for mig.
Så jeg havde virkelig håbet på nogle nye briller der slipper mere af lyset igennem.
Men jeg har ikke hørt/læst noget om de den senere tid. Så jeg er bange for det ikke er noget jeg ser til min 1. generasjons 3D-tv.