Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg vil gerne kunne se film, billeder og lytte til musik via mit nye tv, Philips 46PFL7605H.

Jeg har set netværkstik i fjernsynet og kan fint gå på net-tv. Men når jeg starter min computer kan jeg ikke finde tv'et på netværket.
Jeg har forsøgt at få mediaplayer til at streame til tv'et uden held.
Jeg har så installeret tversity også uden held.

Når jeg går ind i home-menuen og vælger Gennemse PC får jeg bare følgende besked "Tænd for computeren, og start medieserverprogrammet".

Jeg ville gerne prøve at bruge Philips' eget streaming program, men der skal man købe en usb pind for at få adgangskoden til at downloade programmet.

Nogen der kan fortælle hvordan jeg løser problemet?
Kunne lidt frygte at det er opsætningen af mit netværk på computeren der er noget galt med.

På forhånd tak.
Af kimnissen
Jeg vil lige tilføje at PC kører via Wi-Fi.
Når jeg har en anden computer koblet på Wi-Fi kan de sagtens finde hinanden.
Af Theilo
Hvad styrestystem kører du med på din pc?

Theilo
Af Theilo
Ifølge Philips skal du bruge koden fra dit produkt

Prøv serial nummeret fra dit tv.

Jeg har kigget på side 40-44 i manual til dit tv, har du prøvet det der står der?
for det er samme ting jeg ville foreslå som det første.

Theilo
Af kimnissen
Jeg synes ikke at de sider du referer til hjælper mig.
Jeg har prøvet dem, men jeg kan ikke finde TV'et på mit netværk og TV'et kan ikke finde PC'en.

Du snakker om en kode? Hvor skal den tastes? Jeg har endnu ikke set noget sted hvor man skal taste en kode i opsætningen af hverken tversity eller medieplayer.

Er der nogle forslag til hvordan netværket skal sættes op?
Som sagt så kommer tv'et fint på internettet via routeren.

Bonus info, jeg har en router fra Stofa.
Af Søndergaard
Jeg er ret sikker på at du skal ind på din pc og melde tv'et til. Du kan gå ind via Mediaplayer (11) under bibliotek og mediadeling, vælg "del mine medier". Så skal du kunne se tv'et på listen. Det må også stå i din manual, det stod i min. Mht. streaming skal du vel installere programmet MediaConnect på din pc før det virker.
Af kimnissen
Jeg kan ikke få meldt TV'et til da det slet ikke kommer frem på computeren.
MediaConnect kan jeg ikke få installeret da man skal have en kode for at kunne downloade det. Jeg har forsøgt med serienummeret fra TV'et, som kode, men dette er forlangt til felterne. Desværre.
Af Theilo
Det er stofa routeren der er problemet.

Faktisk vil jeg ikke kalde det en router, men et modem med trådløs og switch.

Jeg har samme version og har min egen router imellem stofamodem og mit eget netværk.
Jeg tvivler på at du kan få det til at virke på den måde.

Hvis du havde haft en "alm" router havde det virket ved at gennemgå side 40-44 som er opsætningen af netværket for at få det til at spille sammen.

Theilo
Af kimnissen
Det vil sige at jeg enten skal have en dongle fra Philips PTA01 eller en trådløs router efter stofa modemet/switch/minus router?
Af Theilo
ikke en dongle, for så er du lige vidt.

Mit system kører fra væg til stofa modem, til egen router (trådløs) videre til Pc,Nas,Printer og wd tv live (ingen af delene trådløs og slet ikke wd tv og Nas)
Alle dele i netværket kan se hinanden og det kører.

Jeg vil dog anbefale at trække et kabel istedet for at koble op trådløs, især hvis der skal streames film.

Theilo
Af kimnissen
Ok tak for svaret. Jeg vil dog gerne have computeren koblet trådløst på. Men tv'et vil blive slutte til med netværkskablet. Jeg har en router stående et sted så det er bare med at komme igang. Endnu engang tak.