Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle,

Jeg overvejer at købe et Samsung PS50C7705. Det kan fås til 9900 i Elgiganten, hvilket jeg synes er et godt køb.

I den forbindelse prøver jeg at finde ud af, hvad specifikationen ”DVB-T / C / S DVB-T / C / S2 MPEG4 CI +” dækker over – specielt ”S2" og "MPEG4 CI +”. Det er dog ikke lykkedes mig at finde et klart svar på nettet.

Jeg kan forstå, at der kommer DVB-T2, DVB-C2 og DVB-S2 signaler. Hvor godt står jeg stillet i forhold til dem med et Samsung PS50C7705, og hvor meget skal jeg egentlig lægge i disse signaler?

Mvh Kenneth
Af JesperAndersen
- Du har set at Proshop til tilbyde TV'et endnu billigere , ikk' ? ( jeg ved dog ikke om det er danske/nordiske modeller = prestige garanti, sådan som det er hos Elgiganten)
Af phecdaret
Tak for tippet!

Jeg har set, at UE46C7705XXE er på tilbud til 11049. Er det værd at overveje dette i forhold til PS50C7705 (kører også i separat tråd)? Nu kan jeg se, at du selv har et PS50C7705 ;)
Af JesperAndersen
- velbekommen. Ja, jeg har selv omtakte Samsung - jeg kender ikke ret meget til det andet Samsung du nævner, men det er fordi jeg mener at Plasma har nogle helt grundlæggende billed-fordele fremfor LCD/LED. Umiddelbart er den eneste billed-fordel jeg oplever ved LCD/LED, at billedet ikke "flimrer" sådan som det kan opleves på plasma - men netop der oplever jeg Samsung 7705 som utrolig "flimrer-fri". ( i modsætning til især Panasonic plasma, som jeg oplever som enormt "flimrende"/"uroligt" i billedet.