Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zixzi
Hej alle :D

Har lige købt et LG PX950 TV, LG HLX55W soundbar og har en PS3.
Nu skal jeg have sat soundbaren til TV og PS3 så der kommer lyd fra begge. Hvordan gør jeg det, og hvad skal jeg bruge. På soundbaren er der en HDMI OUT udgang, og den har også en optisk udgang.

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe, få jeg er godt nok forvirret. O-O :D
Brugeravatar
Af MigSelv
Du tilslutter soundbar til tv, med HDMI out fra soundbar. Din ps3 tilsluttes tv med HDMI, lyd fra ps3 tilsluttes soundbar via optisk kabel.
Hvis HDMI tilslutning på soundbar har ARC ( audio return channel ), vil lyd fra tv komme den vej. Dit tv har ikke andre former lyd ud, end HDMI 1.4.
Af Zixzi
Takker for svaret.

Skal lige forstå det helt. Hvis soundbaren/TV'et har ARC behøver jeg intet optisk kabel? :)
Af Zixzi
BUMP
Senest rettet af Zixzi 31 jan 2011, 22:13, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Princesslea
ja, hvis tv og soundbar har ARC så skal du ikke bruge optisk mellem dem.
Af Pede2970
Skulle vi ikke starte med at tale pænt når man lige er kommet på Flatpanels...

Det ord du bruger sammen med bump udebliver nok fremover når du skriver....tak.
Af Zixzi
Nu har jeg været ude og købe et 1.4 HDMI kabel med ARC. Jeg har tilsluttet ps3 til tv'et med HDMI uden ARC, og tv'et er tilsluttet soundbar med HDMI med ARC. Der kommer ingen lyd fra ps3 eller tv'et ned i soundbaren, men soundbaren afspiller fint musik og bluray's på tv'et. Hvad gør jeg. Jeg er helt håbløs til det med lyd. :D
Brugeravatar
Af Princesslea
du skal bruge HDMI og optisk imellem PS3 og tv

Det var derfor jeg skrev tidligere at det var mellem tv og soundbar du kun skulle have HDMI[/b]

reg: ALTSÅ PS3 --(hdmi)-- TV -- (hdmi 1.4)-- soundbar

PS3 --- (Optisk) --- soundbar

Håber min lille "tegning" hjælper :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Og det blev allerede oplyst i det første svar.
Af selliah
Dit tv OG din soundbar HAR audio return channel :)
Så du behøver altså ikke det ekstra optiske kabel.
Du skal bare koble din soundbar til dit tv med et hdmi kabel(kræver det enten er highspeed 1.3 eller 1.4) også kobler du et hdmi af lign. karakter fra din ps3 til dit tv også indstiller du tv'et til at bruge eksterne højtalere så sender tv'et selv signalet videre til din soundbar :)

Og rigtig god fornøjelse med dit nye fjernsyn :) Går selv med tankerne om at anskaffe et. Hvad er din umiddelbare oplevelse med det indtil videre? :)
Af Zixzi
Takker for svarene. Det virker nu :)
selliah skrev:Dit tv OG din soundbar HAR audio return channel :)
Så du behøver altså ikke det ekstra optiske kabel.
Du skal bare koble din soundbar til dit tv med et hdmi kabel(kræver det enten er highspeed 1.3 eller 1.4) også kobler du et hdmi af lign. karakter fra din ps3 til dit tv også indstiller du tv'et til at bruge eksterne højtalere så sender tv'et selv signalet videre til din soundbar :)

Og rigtig god fornøjelse med dit nye fjernsyn :) Går selv med tankerne om at anskaffe et. Hvad er din umiddelbare oplevelse med det indtil videre? :)
Tv'et er rigtig dejligt. THX indstillingerne er gode, så du kan komme i gang med det samme. Der er også de mest basale internetapplikationer. Der er vist nok 10 forskellige nu. Designet på tv'et er flot, men hvis du skal have det op og hænge på en væg, er mange af udgangene til diverse stik bag på tv'et !:( :) Til prisen er tv'et alle pengene værd!