Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Blaha
Hejsa allesammen..

Jeg havde udset mig et Sharp LC42XD1E som det der skulle hænge i stuen.
Men men... kæresten mener selvfølgelig man kan få et meget meget billigere.. :(
Hva skal jeg finde, som kan 1:1, full HD, pænt design og godt billede.
Vi ser almindelig TV, dvd og regner med at skulle spille spil på den også...

Tv er det der bliver set klart mest af, men pga. jeg gerne vil spille comuterspil på den, bliver valget en lcd og ikke plasma..

Hvad kan i ellers anbefale af en billig prisklasse, helst 40"/42".
Af xenon
jeg vil anbefale dig at se de tråde der allerede har været igennem... jeg er sikker på at der har været nævnt nogle gode modeller i nogen af dem
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo også få XD1E serien i en 37" og 42" version som er betydeligt billigere.
37" version: http://www.geco.dk/product.asp?product=859&sub=2&page=1
42" version: http://www.geco.dk/product.asp?product=858&sub=2&page=1

Det kan ikke anbefales at man bliver alt for nærrig når man køber en fladskærm der gerne skulle holde i nogle år. Otto fra Tape Connection har tidligere skrevet en slående betragtning man bør gøre sig:
Du kan sagtens finde et billigt TV, som du får til en god pris, men som har et middelmådigt billede. Om 3 år når du sidder og er lettere irriteret over dette middelmådige billede, så vil du ikke huske de 3000 kr. du sparede på TVet i sin tid - du vil bare have et stykke hardware du er træt af.
Af Blaha
Jeg ville ellers bare gerne have mig et 40" eller 42".. :( Tror endda kæresten kun er med på tv der koster omkring de 10k.. :( så det bliver svært.. ellers må jeg selv arbejde det sidste af..

Kan ikke se en model der passer bedre end den sharp.. derfor jeg er lidt forelsket i den...
Af urbananen
Er det ikke bare at forklare kæresten hvordan pris og kvalitet hænger sammen??.. Min kæreste var i hvert fald fuld forstående med at jeg brugte 22K på min 42" Samsung.
Når man ikke ofre lidt for kvaliteten, er det sgu ikke altid dejligt at ha en stor skærm. Det skal jo helst se godt ud.. Min onkel ærger sig i hvert fald over at ha sparet på pengene.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Præcis. Det lader sig ikke gøre at få full HD i 42" til 10.000 kr. hvis skærmen skal være i orden. Om man overhovedet kan få det i en dårlig skærm tvivler jeg egentlig også på.

Så enten må I gå på kompromis med opløsningen og tage et 42" plasma TV med 1024x768 opløsningen eller også må I smide flere penge i kassen.
Af Blaha
Jeg siger til hende hun skal læse det i har skrevet.. :) så skal det nok gå!
Af sanny
LCD i 42 for 10.000 kr :(( du bliver trat af den tv maget hurtig....

Hvis du gerne vil se sport fudbal, basket, NHL almenlig tv … så vil jeg se men skal glemme alt om LCD til 10.000kr billeder er elendig efter min mening, græs på fudbal bene liner lys grøn tappe

jeg har selv kigget på den sharp men efter jeg har selv set den hved siden af panasonic samt pioneer plasmer i tyskland så har jeg glamt alt om lcd ..... biledder kvalitet kan slet ikke samlines med plasmer...

der skal siges at vi hos os bruger tv til tv kiggeri samt dvd ... ingen spil ingen internet/pc osv....

der her er min subjektiv minig ... der er nok nogen der vil se at LCD for 10.000 kr i 42 er ok tv men der bliver ikke mig