Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jimmi_f
Hej herinde!
Jeg skal købe et tv i gave til min fars 50-års fødselsdag, men jeg har desværre kun 7-8000 at bruge... Han har ønsket sig et LG LE850N men det ligger jo desværre noget højere i pris, så jeg vil høre, er der nogle rigtig gode alternativer?

Det skal siges at han ikke vil have plasma, men vil meget gerne have et LED

Har i nogen foreslag, eller skal jeg finde på en anden gave?

Mvh Jimmi
Af MKT
God pris, men det er ikke N-mærket så på det tv er pixelgarantien på 7 fejl eller sådan noget. Derudover er der ikke de andre services som LG udbyder.

Man kan købe ekstra garanti ved eks. securator.dk og så giver det vel det samme.

Bare lige noget jeg synes man skal være opmærksom på.
Af fdlg
Man kan købe ekstra garanti ved eks. securator.dk og så giver det vel det samme.
Kender du noget til securator.dk? det virker da som en meget fair pris synes jeg?
Af jimmi_f
Jeg har kigget på LE8500 men jeg er ikke vild med at det ikke er nordisk udgave, selvom prisen dog er ret god.

Men hvad er det helt præcist man mister ved 8500 som 850N har?
Af MKT
fdlg skrev: Kender du noget til securator.dk? det virker da som en meget fair pris synes jeg?
Nej, men har hørt det som et alternativ til N-mærket flere steder.
Men hvad er det helt præcist man mister ved 8500 som 850N har?
Man "mister" LG's garanti, det vil sige du afhænger af købsstedets service niveau. LG's garanti omfatter 0 pixelfejl, on-spot reperationer (evt. afhentning) og så er det tilpasser Boxer, canal digital og Riks-tv hvis du skulle bo i Norge.

Køber du en ikke-N-mærket model, må du selv bakse det ind til reperation enten med pakkepost eller personligt, med mindre du forsikrer dig mod det. Ud over det er der en øvre grænse på 7 pixelfejl før LG bytter tv'et.

Køber du en ikke-N-mærket model bør du gøre det over nettet så du kan udnytte de 14 dages fuld returret i tilfælde af fejl.
Af fdlg
Jeg har bestilt LE8500 og forventer at få det i næste uge så kan jeg svare dig:-)

Men det jeg fandt ud af inden jeg købte det, var at det eneste som det N gjorde var at så var tuneren indstillet til danmark, automatiske software opdateringer og så yder LG danmark service hvis der sker noget. Så udover servicen er der ikke noget forskel da der er ting man manuelt kan gøre. Så vidt jeg forstod var den eneste indstilling af tuneren at de lavede en yousee/telia mv kanaloversigt så man ikke skal søge efter kanalerne
Af jimmi_f
Hmm der er lige lidt ting jeg skal have overvejet så...
Men er der andre alternativer, eller er det bare det man skal gå efter?

Vil nu gerne have en officiel dk model, da det jo er min far der kommer til at bøvle med det, havde det været mig selv var det ligemeget...
Af jimmi_f
fdlg skrev:Jeg har bestilt LE8500 og forventer at få det i næste uge så kan jeg svare dig:-)

Men det jeg fandt ud af inden jeg købte det, var at det eneste som det N gjorde var at så var tuneren indstillet til danmark, automatiske software opdateringer og så yder LG danmark service hvis der sker noget. Så udover servicen er der ikke noget forskel da der er ting man manuelt kan gøre. Så vidt jeg forstod var den eneste indstilling af tuneren at de lavede en yousee/telia mv kanaloversigt så man ikke skal søge efter kanalerne
Kan du evt give mig et link til hvor man kan læse lidt om de manuelle indstillinger?

Iøvrigt skal han nok bruge den med Boxer
Af red_martians
Ellers er der 730N. Praktisktaget samme fjernsyn med edge-LED istedet for back-LED. Begge er dog stadig local-dimming, men 730'eren er noget mere grov. billedekvaliteten og egenskaberne er derudover de samme.
Af Carmarlin
Vil også gerne anbefale 42LE730N som alternativ.
Kiggede selv længe på 850N, men syntes den var for dyr - ihvertfald som N-model.
Bilka har den i øjeblikket til 6999,- . Få evt. HiFi-klubben til at matche Bilka´s pris - det gjorde jeg. Og som medlem af kundeklubben (gratis) får du et ½ års ekstra garanti.

Designet, som jo er en smagssag, synes jeg er meget flottere på 730N´eren.
Og det leverer - i mine øjne - et virkelig flot billede.
Af jimmi_f
Jeg kigger lidt på 730N! Lyder meget interessant :-)