Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har overvejet mig at lave et media center, som skal køre som HTPC, server og NAS. Denne mini pc skal kun tilsluttes fjernsynet, men hvilken type vil være bedste til dette, plasma eller LCD/LED.. Er ikke så meget inde i de nye tv og hvad de er gode til..

Håber i kan hjælpe mig lidt på vej.
Af THM
hvis den skal stå tit med faste billeder på skærmen så er led det bedste. et led tv er et lcd tv bare med led diode belysning i stedet for ccfl(lysstofrør)
Af Lundeman
Så meget ved jeg dog. hehe. At der findes plasma og LCD skærme, hvor LCD kan være med LED baggrunds belysning..
(helt på bar bund er jeg dog ikke :) )

Det den skal bruges til er mest at se film og måske søge lidt på nettet.. Men det er vel ikke så galt med at billedet brænder fast på plasma længere??

Jeg tænker mest på billedkvalitet når man sammen sammenkobler de 2 dele.. Jeg er mest til plasma (Panasonic), men jeg kunne forestille mig at plasma ikke er så god til at vise billeder fra pc, som LCD'en er.. Men det kan godt være de er lige gode, det ved jeg ikke helt, nogen erfaringer med dette?? For hvis de er, bliver valget plasma..
Af THM
okay der er bare mange der tror det er to forskellige teknologier ;)
lcd er bedre til at vise statiske billeder, men plasma gør det også fint, ...
panasonics ikke-3d plasmaer er mest modstandsdygtige overfor retention, og sikkert også burn in.