Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TheGreatGazoo
Hey

Jeg får leveret mit første plasma-tv her en af dagene, og har i den forbindelse et par spørgsmål som jeg håber der er nogen der gider at hjælpe mig med:

1) Mit øvrige setup er koblet på et netstøjsfilter, kan jeg smide mit tv på også?

2) Er der noget jeg skal være opmærksom på når jeg køber beslag? Tænkte selv at det måske ikke var så smart at smide skærmen helt tæt op af væggen pga. varme? Smid gerne links til billige bud (50").

3) Måske er jeg bare en idiot til at bruge søgemaskinen, men er der en tråd med råd til hvordan man indstiller sit plasma-tv i starten? Er der mere til det end at skrue ned for brightness og kontrast?

Tak.
Af Cutter
#1 - Det ved jeg intet om,,

#2 - Smid det gerne op på vægen. Men der må fx. ikke være en hylde lige over Tv'et, som der samler varme, og derved reflektere varmen ned til Tv'et igen.

#3 - Hvis du skriver hvilket Tv du har, er jeg sikker på at der er folk der kan hjælpe dig.
Af TheGreatGazoo
Tak for dit svar.

Mht. #3 fik jeg måske ikke udtrykt mig klart nok. Jeg tænker ikke på hvordan jeg får et godt billede, men på hvordan jeg passer bedst på TVet her de første 100-200 timer.

TVet er et LG 50PK550N.
Af Colt
Nu skal du jo ikke have ultra slim ophæng som der er til nogen af samsungs modeller..
Men jeg har hængt mit 950n som er storebror til dit op med dette ophæng fra Thansen:
http://www.thansen.dk/product.asp?c=458 ... 1283004669

Og har yderligere også købt deres slim til mit LED samsung og de har begge funket upåklageligt og tror ikke du finder noget meget billigere.
Af TheGreatGazoo
Tak for linket. Var i tvivl om jeg var for nærrig når jeg regnede med at kunne finde noget fornuftigt i den prisklasse :) Det er utroligt hvad man kan tage for et stykke bukket metal med nogen huller i...

Havde selv set på http://www.av-cables.dk/vaegbeslag/vaeg ... 21_da.html (fordi jeg alligevel skulle have nogen kabler).
Men det du linker til kan jeg se kan klare lidt mere vægt (better safe than sorry). Havde faktisk selv set på det, men blev lidt forvirret over at der stod "VESA standard 100/200/300" da jeg mener mit er 400. Men hvis du kunne bruge det burde der jo ikke være nogen problemer.
Af TheGreatGazoo
Forresten; nu ved jeg ikke om ind- og udgange er placeret anderledes på modeller med infinia-design, men er det nødvendigt at købe f.eks vinklede HDMI-kabler for at der er plads til dem med det beslag du linker til?