Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pqbm
Hej alle flatpanelesere!

Mit gamle philips billedrørstv har stået mig bi i tykt og tyndt gennem 13 år, men nu synes jeg det er på tide den takker af.

Jeg har brugt den sidste måneds tid på at roame rundt på diverse forums, læst anmeldelser og spurgt rundt omkring i forskellige butikker, omkring anbefalinger mht. hvilket tv jeg burde købe med mit noget stramme budget.

Jeg har kigget på jeres anbefalingsliste og fundet ud af hvilke fra listen der tiltaler mig mest, både fordi jeg går op i design, billedkvalitet og lidt andet krydderi. Jeg har skåret ned til fire TV og er temmelig sikker på mine valg, men stadig ikke helt.

SHARP 46LE820 VS. Samsung UE46C6005/LE755, de koster ca. det samme.

Jeg har læst at samsung er nået op på 2 millioner applikationer til deres tv, det lyder også lidt spændende synes jeg, men på den anden side er jeg også lidt vild med time shift funktionen på sharps tv.

Så mit spørgsmål til jer er hvad i tror jeg ville få mest for pengene, synes selv design mæssigt at de går lige op på hver deres måde, men hvad med billedemæssigt?
Af Mysen
Hej

Du kan se test af LE820 herinde og tests af C755. på de engelske sites hdtvtest.co.uk og avforums.com

Både LE820 og C755 er roste, og du går ikke galt i byen der. Vil lige nævne, at ved tilkøb af en 2,5" HDD til Samsung, får du også timeshift + mulighed for at optage programmer.

C6005 er også testet. Den skal du vælge, hvis du tænker meget på miljøet, eller hvis du er vild med designet. Den har ikke et lige så godt billede som de andre.
Af lrev 1-2
Hej.
Vil blot berette at jeg selv har haft en Sharp 925 i en uges tid-og det var(heller) ikke til at genkende fra hvad jeg havde læst i div. anmeldelser.For det første duer den indbyggede dvb-s tuner ikke-den kan ikke finde C.D kanaler ved autosøg,for det andet fryser menuèn ved scroll igennem HD kanalerne,tv modtagelsen er af tvivlsom kvalitet..altsammen noget som jeg havde meget svært ved at "opdage" inden køb.Blu-ray gengivelsen var fantastisk(men er den ikke altid det?)-men som sagt ALLE tv kanaler stod klart ringere end de gør nu på min c8705-det være sig SD eller HD.Og det kom virkelig bag på mig med denne enorme forskel.Jeg returnerede Sharpèn p.g.a den disfunktionelle DVB-S tuner,men opdagede så efterfølgende HVOR meget den hang efter på andre områder,så jeg er lykkelig for at jeg fik den ombyttet....selvom 3d var suverænt på den.Ser du rigtig mange film,så køb en plasma,ser du meget tv,så køb en Samsung lcd/led

lrev
Af pqbm
Hej Mysen og Irev

Tak for jeres besvarelser.
Nu står det så mellem sharp 820 eller samsung 755.
Hælder dog mest til samsungen ud fra din kommentarer Irev, sharpen lyder ikke så tiltalende ud fra dem, men kan det være at det ''bare'' var dit fjernsyn der var en byggefejl på? Fordi Sharps modeller har klaret sig virkelig godt i test på div. forummer.

Og sidst men ikke mindst så er der 900 kr. forskel på wuptis to fjernsyn sharp 46le820 (8500) eller samsung 46le755 (7600). ville i sige at sharpen er de penge mere værd, eftersom du har nævnt at man også kan bruge timeshift på samsungen blot ved at tilsætte en 2,5 hdd. så hælder jeg nu mere til 755'eren.
Af Mysen
Der er Scanning Backlight (bedre håndtering af bevægelser), PVR, dlna som understøtter mange formater + undertekster, og så er der 3D på den Samsung. Og så vurderer jeg, at LE755 vinder i test, når jeg sammenligner dem, jeg har læst. Den er så billig som den er, fordi Samsung fokuserer på deres noget dyrere LED serie, der iøvrigt bruger det samme LCD panel.

Sharp er som du nævner også rost ikke mindst for sortgengivelsen uden brug af local dimming. Den er tynd, og den er billig fordi den er afløst af LE824, der er samme tv med satellittuner.

Jeg ville dog vælge Samsung pga. billede og features, hvis jeg stod med al beslutningskraft her i huset. Det gør jeg ikke og derfor ville min kæreste nok forsøge at lokke mig med på den noget tyndere Sharp.
Jeg ville dog vinde tovtrækkeriet, når jeg nævnte funktionaliteten i PVR ;)
Af Perudo
[deleted]
Senest rettet af Perudo 31 jan 2011, 03:03, rettet i alt 1 gang.
Af pqbm
Hej Mysen

Takker for dine input :) Nu er det sådan jeg har indtil på fredag til at bestemme mig hvilket tv jeg ender med at slå kløerne i, men nu står det næsten 90% sikkert på samsung 755, lyder sgu lækkert med de forskellige features den har i forehold til sharpen. Og tror heller ikke man rigtig kan få en 46 tommers lcd/led tv til omkring den pris, med den billedekvalitet den har. Så tror sgu jeg ender med Samsungen hvis der nu ikke skulle poppe en anden mulighed op inden fredag.
Af Novatic
Har du overvejet Sony HX800? Skulle være noget af de bedste indenfor Edge LED, og koster ca. 10,000 for 46".
Af pqbm
Tror at hx800 blir lidt for dyr for mig, især hvis man tænker på man skal købe 3d halløj ved siden af, så 46 tommers hx800 løber let op i de 12-13000kr hvis man også tænker på at tage forsikring på.
Men ellers tak for budet har godt læst testen og den lyder også meget spændende, men hælder nu stadig mest til 755'eren til den pris og billedkvalitet den har p.t.:)