Log ind med sociale netværk
29 jan 2011, 13:00
Mig osse.
Har aldrig i mine 5 plasmaår oplevet at se et billede der hopper.
Nogen er mere sensitive for det end andre.
Så at bombastisk stigmatiserer det som at plasma er ubrugelig synes jeg bliver meget uretfærdig.
Det er jo det samme som at påstå alle nyere fjersyn efter 1970 er noget lort.
(Fordi jeg er farveblind).
Har aldrig i mine 5 plasmaår oplevet at se et billede der hopper.
Nogen er mere sensitive for det end andre.
Så at bombastisk stigmatiserer det som at plasma er ubrugelig synes jeg bliver meget uretfærdig.
Det er jo det samme som at påstå alle nyere fjersyn efter 1970 er noget lort.
(Fordi jeg er farveblind).
29 jan 2011, 18:24
nej begge teknologier er brugbare det vigtigste er efter min mening billed indstillingerne.
Så håndboldkamp igår hos en kammerat på et LGle530n i billedprofilen "levende", som han syntes er det bedste.
Det var rædselsfuldt at se på, som mit G20 i dynamisk med 3-4 gange lysstyrke og blege farver

Så håndboldkamp igår hos en kammerat på et LGle530n i billedprofilen "levende", som han syntes er det bedste.
Det var rædselsfuldt at se på, som mit G20 i dynamisk med 3-4 gange lysstyrke og blege farver
29 jan 2011, 21:18
Har også en 8705 hængende i stuen. Og på næsten alle måder synes jeg den er perfekt. 3D virker rigtigt godt, billederne er for det meste fantastiske. Lyden er overraskende god - dette dog kun set i forhold til at jeg egentlig havde troet at lyden var nærmest ligegyldig dårlig.
Dog har jeg et stort problem med at billederne virker temmelig flade og jeg har fornemmelsen af at det er optaget i et studie. Jeg har rodet en del med indstillingerne og synes at det er blevet bedre .... men ikke helt godt. Er denne "flade fornemmelse normal ved led-tv eller er det mig der er for dårlig til at indstille billedet?
Faktisk var jeg så utilfreds med billedet at jeg tog den film med i butikken hvor jeg synes det var værst. Her fik jeg lov at se den på andre fabrikanters LED skærme. der så jeg også problemet - dog i varrierende grad.
Mit 8 år gamle B&O billedrørstv havde ikke dette problem - så jeg går ud fra at problemet skyldes enten LED teknologien eller kan det "bare" være det at tv er vokset til 46"?
Da jeg har købt tv´et i elgiganten har jeg returret indtil på mandag så jeg overvejer at returnerer det - men i så fald aner jeg bare ikke hvad jeg skal have.
Dog har jeg et stort problem med at billederne virker temmelig flade og jeg har fornemmelsen af at det er optaget i et studie. Jeg har rodet en del med indstillingerne og synes at det er blevet bedre .... men ikke helt godt. Er denne "flade fornemmelse normal ved led-tv eller er det mig der er for dårlig til at indstille billedet?
Faktisk var jeg så utilfreds med billedet at jeg tog den film med i butikken hvor jeg synes det var værst. Her fik jeg lov at se den på andre fabrikanters LED skærme. der så jeg også problemet - dog i varrierende grad.
Mit 8 år gamle B&O billedrørstv havde ikke dette problem - så jeg går ud fra at problemet skyldes enten LED teknologien eller kan det "bare" være det at tv er vokset til 46"?
Da jeg har købt tv´et i elgiganten har jeg returret indtil på mandag så jeg overvejer at returnerer det - men i så fald aner jeg bare ikke hvad jeg skal have.
30 jan 2011, 00:00
LED teknologien er stadig den gode gamle LCD teknologi, nu blot med mere miljøvenlig diode baggrundsbelysning. Så det er ikke en ny teknologi ting, du nævner. LCD har efterhånden nogle år på bagen
Nå, men. Har du prøvet at indstille dit tv efter testen herinde? Det lyder som om at du har 200 hz systemet aktiveret, hvilket kan give det lidt kunstige udtryk.
Kort sagt: Motion Plus fra, Diverse Noise filters fra, Sharpness ned. Det burde hjælpe.
Nå, men. Har du prøvet at indstille dit tv efter testen herinde? Det lyder som om at du har 200 hz systemet aktiveret, hvilket kan give det lidt kunstige udtryk.
Kort sagt: Motion Plus fra, Diverse Noise filters fra, Sharpness ned. Det burde hjælpe.
Mangler hifi... - og penge til hifi!
30 jan 2011, 09:29
"Dog har jeg et stort problem med at billederne virker temmelig flade og jeg har fornemmelsen af at det er optaget i et studie. Jeg har rodet en del med indstillingerne og synes at det er blevet bedre .... men ikke helt godt. Er denne "flade fornemmelse normal ved led-tv eller er det mig der er for dårlig til at indstille billedet? "
Hej.
Dette du nævner er en af de helt store forskelle på lcd/plasma....ser man en film virker den somme tider meget "kulisse-agtig" på en lcd.En del af det kan afhjælpes i indstillingerne som nævnt-men du får aldrig dette Hollywood billede som på plasma.Til gengæld virker den skarpere og mere naturtro på alt andet efter min mening:Sport,naturoptagelser,studio-optagelser etc.Så ser du ofte film,så vælg en god plasma skærm-ser du derimod næsten udelukkende tv og ps3 som mig,så er en 8705 en fed skærm-jeg selv har Canal-Digital via DVB-S på den,og det står hamrende flot.
Men leg lidt med indstillingerne...prøv evt. dem fra testen herinde på siden.
lrev
Hej.
Dette du nævner er en af de helt store forskelle på lcd/plasma....ser man en film virker den somme tider meget "kulisse-agtig" på en lcd.En del af det kan afhjælpes i indstillingerne som nævnt-men du får aldrig dette Hollywood billede som på plasma.Til gengæld virker den skarpere og mere naturtro på alt andet efter min mening:Sport,naturoptagelser,studio-optagelser etc.Så ser du ofte film,så vælg en god plasma skærm-ser du derimod næsten udelukkende tv og ps3 som mig,så er en 8705 en fed skærm-jeg selv har Canal-Digital via DVB-S på den,og det står hamrende flot.
Men leg lidt med indstillingerne...prøv evt. dem fra testen herinde på siden.
lrev
30 jan 2011, 16:56
'
lrev
lennon skrev:Synes det lyder lidt underligt,at der skulle være så stor produktionsforskel, at en type materiale tar sig synligt bedre ud end det andet . . ?Ja...det er muligt at du synes det-men sådan ser verden nu engang ud-det ville du vide hvis du var lidt mere aktiv i selv at bedømme modellerne,istedet for bare at læse om dem.
'
lrev
30 jan 2011, 17:43
lrev 1-2 skrev:sådan ser verden ud i gennem dine øjnelennon skrev:Synes det lyder lidt underligt,at der skulle være så stor produktionsforskel, at en type materiale tar sig synligt bedre ud end det andet . . ?Ja...det er muligt at du synes det-men sådan ser verden nu engang ud-det ville du vide hvis du var lidt mere aktiv i selv at bedømme modellerne,istedet for bare at læse om dem.
'
lrev
30 jan 2011, 18:11
lrev 1-2 skrev:Jeg takker da for tilliden, hvis du mener at min eventuelle praktiske bedømmelse vægter tungere og ville være mere troværdig end diverse testcrews .Omvendt understreger dine udsagn lidt den teori ,at plasma er bedst til levende billeder og LCD er bedst til still/statiske billeder . .lennon skrev:Synes det lyder lidt underligt,at der skulle være så stor produktionsforskel, at en type materiale tar sig synligt bedre ud end det andet . . ?Ja...det er muligt at du synes det-men sådan ser verden nu engang ud-det ville du vide hvis du var lidt mere aktiv i selv at bedømme modellerne,istedet for bare at læse om dem.
'
lrev
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto