Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sjavse
Lige et hurtigt spørgsmål til Samsung LE40C755.
Når man optager på en usb-stick eller harddisk virker det så lige som en normal gammel "videooptager"?
Altså kan man sætte det til at optage et program på et tidspunkt hvor man ikke er hjemme og fjernsynet er slukket, eller kan det kun optage når man sidder foran det og det er tændt og man trykker "optage"?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan optage imens TVet er slukket. Der er dog kun én tuner i TVet, så du kan ikke optage én kanal og se på en anden samtidigt.
Brugeravatar
Af MigSelv
Næsten som en VHS optager, du kan ikke se et andet tv program, hvis der optages ( 1 tuner ). Ellers er alt som en VHS optager.
Af Sjavse
Super duper det vigtigeste er også at man kan optage imens man ikke er hjemme, så at man kan sætte det til at optage på et bestemt tidspunkt hvor man ikke er hjemme det er helt perfekt :)
Af Sjavse
Skal der forresten bruges nogen speciel harddisk når man bruger PVR? Jeg ved godt en usb-stick på 8gb nok ikke rækker så langt, men kan man bare købe en standard 2,5" harddisk på fx. 300GB og sætte den til, og så kører det bare?
Af jln
Sjavse skrev:Skal der forresten bruges nogen speciel harddisk når man bruger PVR? Jeg ved godt en usb-stick på 8gb nok ikke rækker så langt, men kan man bare købe en standard 2,5" harddisk på fx. 300GB og sætte den til, og så kører det bare?
Nej jeg har en 2,5" harddisk på 500GB og det virker fint. Bortset fra at jeg ofte kommer ud for at et program, fx en film, ikke vises helt færdig selv om jeg vha guide har programmeret den til hele udsendelsen.
Er der nogle bud på hvad man kan gøre - fx forlænge 5 minutter?
Et andet problem ved guide på min Samsung plasma PS 50C 7705 er at den oftest ikke viser programmer ret langt frem ti tiden - hvordan optager man fx en udsendelse to døgn fremme, når titlen ikke dukker frem i guide?
På forhånd tak hvis nogle har gode tips
Jørgen
Af Mysen
jln skrev:
Sjavse skrev:Skal der forresten bruges nogen speciel harddisk når man bruger PVR? Jeg ved godt en usb-stick på 8gb nok ikke rækker så langt, men kan man bare købe en standard 2,5" harddisk på fx. 300GB og sætte den til, og så kører det bare?
Nej jeg har en 2,5" harddisk på 500GB og det virker fint. Bortset fra at jeg ofte kommer ud for at et program, fx en film, ikke vises helt færdig selv om jeg vha guide har programmeret den til hele udsendelsen.
Er der nogle bud på hvad man kan gøre - fx forlænge 5 minutter?
Et andet problem ved guide på min Samsung plasma PS 50C 7705 er at den oftest ikke viser programmer ret langt frem ti tiden - hvordan optager man fx en udsendelse to døgn fremme, når titlen ikke dukker frem i guide?
På forhånd tak hvis nogle har gode tips
Jørgen
Samsung har ikke gjort det nemt for os, men det er dog ikke helt umuligt. Her finder du det:

Menu --> Kanal-->kanaladminstration

Find den kanal, du vil optage på

knappen "tools" på fjernbetjeningen --> optagetid

Her kan du indstille tiden manuelt, eller sætte den igang med faste optagelser, hvis du eksempelvis ønsker alle afsnit af Barbapapa fra DR1
Af Linnebjerg
Halløj..

Så har jeg lige et spørgsmål... hvordan optager man overhovedet fra tvet??

Har også en le40c755. Har prøvet med et ganske almindeligt usb stik og med en iobit ekstern harddisk. kan ikke få nogen af dem til at virke.

som jeg læser det i brugsforvirringen skal man bare tilslutte et usb medie og trykke på optage knappen i nederste venstre hjørne. når jeg gør det skriver den ikke tilgængelig. har formateret usb stik på tvet, uden effekt. anynet skal stå på on, hvilket den gør, så jeg er ikke helt med nu. ;)
Nogen der har et forslag??
Af Sjavse
Linnebjerg skrev:Halløj..

Har også en le40c755. Har prøvet med et ganske almindeligt usb stik og med en iobit ekstern harddisk. kan ikke få nogen af dem til at virke.

som jeg læser det i brugsforvirringen skal man bare tilslutte et usb medie og trykke på optage knappen i nederste venstre hjørne. når jeg gør det skriver den ikke tilgængelig. har formateret usb stik på tvet, uden effekt. anynet skal stå på on, hvilket den gør, så jeg er ikke helt med nu. ;)

Jeg kunne ikke selv få det til at virke med en normal USB nøgle på 8GB, men købte en billig Iomega 320GB 2,5" ekstern harddisk og den satte jeg bare til og så skulle den lige formateres automatisk af fjernsynet, og så virkede det.
Af netfors
Linnebjerg skrev:Halløj..

På C7705 er der 2 usb indgange, og kun den ene kan bruges til PVR funktion? Kan det være det samme problem du har? Altså at du bruger den forkerte usb indgang?