Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har set man kan få en masse forskellige vægbeslag hvor det kun er de øverste 2 huller i fjernsynet der bærer hele vægten. Hvor sundt er det i det lange løb?
Ved godt fx. Samsung laver originale vægbeslag hvor det også kun er de to øverste huller der bliver brugt så det burde jo gå an, men jeg kan ikke lade være med at tænke på det vrid fjernsynet bliver udsat for og om det måske kan ende med at gøre skade på bagsiden eller billedet?

Nogen der har erfaringer med de beslag der kun bruger de to øverste huller?
Af Gonza
Tror kun du skal bruge wireophæng, såsom Samsungs i "letvægts skærme"... Ved dog ikke lige hvad disse kan bære af vægt...

Men har tænkt selv at lave et lign ophæng da jeg nægter at købe et sådant, når jeg har adgang til div stålwire og beslag selv...

Findes der iøvrigt andre end Samsungs?
Af connywitz
hvorfor ikke bare købe et "alm" vægophæng??
de fåes jo helt ned til 8mm i dybden,(hos av-cables) og holder også alle vesa-standarder.
Så vidt jeg ved, så er wire-modellerne 12-15mm.
Af Sjavse
connywitz skrev:hvorfor ikke bare købe et "alm" vægophæng??
de fåes jo helt ned til 8mm i dybden,(hos av-cables) og holder også alle vesa-standarder.
Så vidt jeg ved, så er wire-modellerne 12-15mm.
Fordi jeg skam allerede har prøvet med det du tænker på nemlig det her http://www.av-cables.dk/vaegbeslag/vaeg ... 22_da.html
Problemet er bare at når man sætter det på et Samsung UE40C6005 så rager selve beslaget i væggen og krogene cirka 2-3 cm. over kanten af fjernsynet så man kan se dem hele tiden, det synes jeg ikke vildt godt om..
Sjavse skrev:Har set man kan få en masse forskellige vægbeslag hvor det kun er de øverste 2 huller i fjernsynet der bærer hele vægten. Hvor sundt er det i det lange løb?
Ved godt fx. Samsung laver originale vægbeslag hvor det også kun er de to øverste huller der bliver brugt så det burde jo gå an, men jeg kan ikke lade være med at tænke på det vrid fjernsynet bliver udsat for og om det måske kan ende med at gøre skade på bagsiden eller billedet?

Nogen der har erfaringer med de beslag der kun bruger de to øverste huller?
Hej.
'Bare du holder dig inden for beslagets anbefalinger så skulle der vel ikke være noget problem i det.
Har selv købt den model de har hos AV-C. til 269,00 fuldt på højde med Samsung`s udgave til 1200,00

Bare du bruger de rigtige skruer og plugs-så kan det sagtens bare sådan en bette skærm...husk tyngdepunktet er jo meget tæt på væggen her.

lrev