Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af seidelin
Jeg har lige købt et Panasonic TX-P50VT20E Plasma og er forbløffet over at erfare, at det flimrer som et gammelt almindeligt 50Hz billedrørs tv.
Panasonicén afløser et Phillips 100 Hz billedrørs-tv, hvor billedet stod knivskarpt og uden flimmer (pga 100 Hz teknologien).

Skyldes problemet, at der er tale om en anden teknik, og skal jeg bare lære at leve med flimmeriet ?
Af PhDream
Ja, du skal lære at leve med det, eller købe et LCD. De flimrer ikke.
Af THM
de VT20 eksemplarer jeg har set flimrer ikke. det står ikke i 3d mode?
har selv et 50hz billedrørs tv og et G20 plasma, og efter jeg fik G20eren ligger jeg virkelig mærke til billedrørs tv'et flimre lidt. men kan slet ikke se noget flimmer på G20eren...
Af cableguy
Plasma tv flimrer. Jeg lagde selv mærke til det, da jeg gik fra lcd til plasma. Jeg ser især flimmer ved lys baggrund. Som PhDream skriver, må man lære at leve med det eller går tilbage til lcd.
Af lennon
En diskusion som ofte er oppe at vende herinde. Nogle er disponeret for at kunne se denne flimren/blinken, og vi andre aner ikke hvad der snakkes om . .
Brugeravatar
Af MigSelv
Ved helt lyse billeder ( mest ensfarvet heldækkende skærmbilleder ), kan der til tider ses en let flimren. Det hjælper, at dæmpe kontrasten, er som default på 36 men kan dæmpes til 30 ( ved indkøring er det også godt med lavere kontrast ). Farven dæmper jeg samtidig til 28 på HDMI indgange, og til 26 på DVB-T.
Af seidelin
Tak for svarene.

Ja, det er især ved meget lyse baggrunde at det ses.
Jeg vil prøve at skrue lidt ned for det ene og det andet som foreslået.

Retfærdigvis skal nævnes, at 3D er helt formidabel - så det er ikke den rene jammer :-)