Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TP89
Jeg har lige købt mig et Panasonic 42vt20, som jeg er utrolig glad for. Lige indtil jeg sætter min PS3 til, for så begynder fjernsynet at summe uffatelig meget. Når jeg ser kabeltv er der ikke en lyd fra den hverken på analog kanalerne eller digital som DRHD, men lige så snart jeg vil se en film på min PS3 larmer den rigtig meget.

Det eneste tidspunkt den ikke larmer med min PS3 er hvis jeg indstiller min PS3 til kun at at vise i lav opløsning.

Nogen der har oplevet noget lignende?
Af Mysen
Har du fået indstillet billedet til PS3 indgangen? Det plejer at sænke strømforbruget og dermed også støjniveauet. Evt. bare sæt den på THX profilen og se om det ikke hjælper lidt.
Af TP89
Ja jeg har indstillet den til det samme som Flatpanels har, men det ændrede ikke på summen :((

Jeg har også lige prøvet at sætte min Xbox360 til og der kommer den forfærdelige lyd også.
Af PhDream
Et lidt åbenlyst spørgsmål: er du sikker på, at det ikke er dine maskiner, der larmer? Både PS3 og Xbox udsender en eller anden form for lyd (blæserstøj/drev/HDD).
Af TP89
He he ja det er skam ikke dem da jeg har haft dem i over to år og er vant til lyden fra deres blæsere.

Og desuden kommer larmen kun når jeg har slået over på deres kanal. Altså der er ikke nogen larm hvis jeg har PS3'en tændt og jeg ser kabel tv, det er først når jeg er ovre på PS3'ens kanal.
Af Mysen
Hmm. Jeg ville nok ringe til Panasonic center, for der er vist et eller andet galt. Har du prøvet at skifte HDMI indgang? Eller ledning? Du kan også finde prøve at sætte scartledningen fra PS3 i for at forsøge at isolere problemet.