Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af rkc
Hej min nevø har bedt mig om hjælp til køb af tv,

startede med g20 42" han sider ca 3 mtr fra skærmen,
så sagde at 50" var mere passende, men prisen måtte ikke være højere en 6k :((

så nu vil jeg spørge om lidt hjælp til hvilken skærm er bedst,
vil lige nævne skal kun bruges til film DVD ingen BD endnu og alm tv,
har selv foreslået x20 eller pk550 men hvilken er bedst og det drejer sig udelukkende om billed og hvordan er Samsung ps50c555
Af THM
oppe i 50" på den afstand vil jeg mene man skal op i fuld hd. ved ikke om der stadig er tilbud på pk350n i bilka til 5500, måske det stadig kan nås idag(lørdag), men ellers er pk550n også et rigtig godt bud...
Af Supergris
Man behoever ikke full HD for at faa et godt billede ved en 50 ".
Paa 3 m. afstand er jeg sikker paa, I vil blive rigtig glad for valget, og LG PK 550 er et best - buy i denne prisklasse...
Af kapz
#edit slet
Senest rettet af kapz 29 jan 2011, 13:07, rettet i alt 1 gang.
Af Baunsgaard
Umm. Jeb vil mene, at 50" på den afstand er lige rigeligt. Der er en guide her på sitet omkring størrelse og forhold over til hd indhold. Prøve lige at læse den.

Ned i størelse og op i kvalitet
Af lennon
50" er absolut minimum v 3m . Min kammerat sidder 2.5 m fra 58" og det fungerer aldeles glimrende .
Af Mysen
Det har trådstarteren jo også erfaret på den hårde måde. Jeg tror det er forbavsende mange, der fortryder at de har købt for lille.

Jeg støtter, at 50" er passende, fordi det bliver for dyrt ved endnu større modeller. PK350n eller PK550n, bør kunne tilfredsstille de fleste, selv om det er en mindre nedgradering i billedkvalitet ifht. G20.
Af rkc
Undskyld det forkerte udlæg,han har ikke haft købt nogen g20 det var
mig der rådede ham til det, da han også ville ha god billedekvalitet men for 6k

Men vi talte så om sideafstand og tre mtr er ikke for tæt til 50"
så ville bare høre om bedste billede af de tre jeg nævnte.

Har selv ps50c7705 uden buzz (B
og det falder lige i hans smag.
Af Supergris
Baunsgaard skrev:Umm. Jeb vil mene, at 50" på den afstand er lige rigeligt. Der er en guide her på sitet omkring størrelse og forhold over til hd indhold. Prøve lige at læse den.

Ned i størelse og op i kvalitet
Op i stoerrelse og behold samme kvalitet! Ved 50 " faar man MEGET for pengene. Over denne stoerrelse bliver det noget dyrere.
C7705 er noget dyrere end de budgeterede 6.000 kr...
Af michaelcp
hvilken tv fik du købt? Folk burde generelt vende tilbage med en lille konklusion hver gang der bliver spurgt om råd :)

PS50C555 er det noget skidt eller hvad?
Af rkc
Han har stadig intet købt,men han hælder nok til pk550 men pk950 er jo næsten nede i samme pris nu,
Men lige et spørgsmål til michaelcp, du har et c555 hvordan er det?
og hvad kan det sammenlignes med,
synes at have hørt det er en overset model som faktisk er rigtig god,er det sandt kunne den jo også være en mulighed
Af michaelcp
nej jeg er også på udkig ligesom dig :)

overvejer dog 3 muligheder, G20 c555 eller pk550 så det var derfor jeg faldt over dette emne.
Af rkc
ok var nok lige hurtig nok med at læse,
g20 er et rigtig godt tv,men med en lille smule mere mønt synes jeg bare at ps50c7705 er bedre men smag og behag
Af michaelcp
Mysen skrev:Det har trådstarteren jo også erfaret på den hårde måde. Jeg tror det er forbavsende mange, der fortryder at de har købt for lille.

Jeg støtter, at 50" er passende, fordi det bliver for dyrt ved endnu større modeller. PK350n eller PK550n, bør kunne tilfredsstille de fleste, selv om det er en mindre nedgradering i billedkvalitet ifht. G20.
var lige ude og kigge på en 42" G20 i fona her til aften, de ville sælge mig demo-modellen for 6000 :s
Hvor stor forskel er der på PK550n og og så G20? Man får jo trods alt 50" for samme pris som en 42"