Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Jeg støtter i at 50" altså vil passe dig fint. I hvert fald, hvis du køber et med et godt billede. LG PK760n + lyd er en god løsning, og jeg tror også du vil blive tilfreds med billedet.
Men det er altså ikke manglen på 3D, der gør det billigere. Der er bare ikke lige så godt til at afspille alimdeligt 2D som modellerne 50PX950n, PS50C7705 og TX-P50VT20e, der alle har 3D
Af lrev 1-2
Hej.
Jeg har selv lige fået en 8705 og er glad for den.Jeg kommer fra en Pioneer plasma,og jeg ville IKKE have plasma igen.Der er fordele og ulemper ved begge-jeg var bare træt af det urolige billede som ALLE plasma giver samt den iriterende summen som også følger med plasma..mere eller mindre.En anden årsag er den at jeg har købt en ps3 og vil til at game,og det er ikke så godt sammen med plasma...og slet ikke samsung plasma.

Det man "mister" kontra plasma ved led er en ringere betragtningsvinkel,et mere kunstigt billede på film(men et bedre billede ved studie-optagelser og naturfilm,synes jeg)

Det er en opvejning af mange ting,men personligt er jeg glad for mit valg-men sidder du ikke midtfor eller tæt på midtfor,er det nok værd at overveje plasma-evt Panasonic v20/vt20 eller måske LG PK950.
Samsung ps50 c7705 har også et pænt billede,du skal blot vide at der er rigtig mange fejl på dem.

mvh

Lrev
Af kapz
lrev 1-2 skrev:Hej.
Jeg har selv lige fået en 8705 og er glad for den.Jeg kommer fra en Pioneer plasma,og jeg ville IKKE have plasma igen.Der er fordele og ulemper ved begge-jeg var bare træt af det urolige billede som ALLE plasma giver samt den iriterende summen som også følger med plasma..mere eller mindre.En anden årsag er den at jeg har købt en ps3 og vil til at game,og det er ikke så godt sammen med plasma...og slet ikke samsung plasma.

Det man "mister" kontra plasma ved led er en ringere betragtningsvinkel,et mere kunstigt billede på film(men et bedre billede ved studie-optagelser og naturfilm,synes jeg)

Det er en opvejning af mange ting,men personligt er jeg glad for mit valg-men sidder du ikke midtfor eller tæt på midtfor,er det nok værd at overveje plasma-evt Panasonic v20/vt20 eller måske LG PK950.
Samsung ps50 c7705 har også et pænt billede,du skal blot vide at der er rigtig mange fejl på dem.

mvh

Lrev
Tusind tak for dit svar.
Det hjalp mig rigtig meget
Nu vil jeg så følgende gå ned i hifi klubben og de andre forhandlere af tv'er og så spørge efter det Panasonic VT20, og så Samsung 8705. Og så skal de ellers bare compares ud fra hvad jeg kan li :)
Af lennon
kapz skrev:

mvh

Lrev
Tusind tak for dit svar.
Det hjalp mig rigtig meget
Nu vil jeg så følgende gå ned i hifi klubben og de andre forhandlere af tv'er og så spørge efter det Panasonic VT20, og så Samsung 8705. Og så skal de ellers bare compares ud fra hvad jeg kan li :)
Umiddelbart vil LCD´ens pangfarver og lidt sterile skarphed "overdøve" plasmaen, og få denne til at se lidt flad og kedelig ud - når du sammenligner i en butik . Hjemme i dit stuemiljø vil oplevelsen være en helt anden . Men det er jeg sikker på at de vil vejlede dig omkring i "Klubben" .
Af trykkertor
lennon skrev: Umiddelbart vil LCD´ens pangfarver og lidt sterile skarphed "overdøve" plasmaen, og få denne til at se lidt flad og kedelig ud - når du sammenligner i en butik . Hjemme i dit stuemiljø vil oplevelsen være en helt anden . Men det er jeg sikker på at de vil vejlede dig omkring i "Klubben" .
Det skal du ikke være for sikker på.
Da jeg skulle købe nyt tv i efteråret stod det mellem VT20 eller PSC7705. Begge plasma, som Klubben forhandler.

Men ene sælger i min lokale butik (Aabenraa) er så LED-frælst at han bad mig om at ikke engang tænke på plasma. Han forstod ikke hvorfor klubben sælger plasma når LED er så meget bedre.
LED var bare bedre til ALT. Sortniveau, naturlig billede og det hele.
Så "klubben" er ikke altid lige med god vejledning.
Af lrev 1-2
trykkertor skrev:
lennon skrev: Umiddelbart vil LCD´ens pangfarver og lidt sterile skarphed "overdøve" plasmaen, og få denne til at se lidt flad og kedelig ud - når du sammenligner i en butik . Hjemme i dit stuemiljø vil oplevelsen være en helt anden . Men det er jeg sikker på at de vil vejlede dig omkring i "Klubben" .
Det skal du ikke være for sikker på.
Da jeg skulle købe nyt tv i efteråret stod det mellem VT20 eller PSC7705. Begge plasma, som Klubben forhandler.

Men ene sælger i min lokale butik (Aabenraa) er så LED-frælst at han bad mig om at ikke engang tænke på plasma. Han forstod ikke hvorfor klubben sælger plasma når LED er så meget bedre.
LED var bare bedre til ALT. Sortniveau, naturlig billede og det hele.
Så "klubben" er ikke altid lige med god vejledning.
Hej.
Helt enig...de er ikke et hak bedre,eller lige så ringe om du vil i klubben.Det er mange år siden at det var et seriøst sted at handle elektronik-utroligt nok er der mange som ikke kan se ligheden med andre elektronik-supermarkeder...synes at ligheden med eks. Fona er slående!!
Og vejl. er ofte piv-ringe

lrev
Af JonathanK
Jeg har næsten lige investeret i samsung 7705. Det er et super TV, og der er ingen forskel mellem 8705 og 7705 andet end designet. Om det er prisen værd, tja...

Jeg fik en demo ved hi-fi klubben, men var langt fra imponeret over deres service, og vedkommende jeg snakkede med, vidste ikke så meget, som jeg havde forventet.

Jeg vil klart anbefale 7705'eren i forhold til 8705. Synes ikke designet er mer-prisen værd....
Af lrev 1-2
JonathanK skrev:Jeg har næsten lige investeret i samsung 7705. Det er et super TV, og der er ingen forskel mellem 8705 og 7705 andet end designet. Om det er prisen værd, tja...

Jeg fik en demo ved hi-fi klubben, men var langt fra imponeret over deres service, og vedkommende jeg snakkede med, vidste ikke så meget, som jeg havde forventet.

Jeg vil klart anbefale 7705'eren i forhold til 8705. Synes ikke designet er mer-prisen værd....
Hej.

Jamen....der er jo stort set ingen prisforskel længere!!

Og når 8705 kommer hjem stuen,er den endnu flottere end den er i butikken.Læg også mærke til at 7705 ikke er sort som man måske sklle tro,men "mystic brown"

Iøvrigt siges det at 8705 har en kende bedre sort-gengivelse, jeg ved dog ikke om det passer.

lrev
Af THM
lrev 1-2 skrev:
Iøvrigt siges det at 8705 har en kende bedre sort-gengivelse, jeg ved dog ikke om det passer.

lrev
mon ikke det kan tilskrives den udskældte auto-dimming funktion?
hvor tydelige er generne egentlig af denne funktion?
har selv et G20 som folk siger har noget lignende, men bemærker det kun sjældent når jeg kigger efter det(og det er kun fordi jeg har læst om det ;) )...
Af lrev 1-2
Hej.

Har ikke oplevet gener ved det.

lrev
Af lennon

lrev
Det opleves som en lettere "bilinken" i intervaller afhængig af skærmbilledet.Flere brugere har brokket sig over det . Måske det er individuelt om man bemærker det, - ligesom den såkaldte "plasma blinken" , som jeg simpelthen ikke kan spotte ? !
Af lrev 1-2
lennon skrev:

lrev
Det opleves som en lettere "bilinken" i intervaller afhængig af skærmbilledet.Flere brugere har brokket sig over det . Måske det er individuelt om man bemærker det, - ligesom den såkaldte "plasma blinken" , som jeg simpelthen ikke kan spotte ? !
Hej.
Jo-jeg havde skam blinken i starten,men det er forsvundet som dug fra solen,efter jeg fik slået alt fra,og sat det op ala Rasmus`s indstillinger.

Plasma blinken kan selv en blind mand se med sin stok..billedet står og hopper som et billedrørs-tv.
Hvis du ikke kan se det,så er det nok nærmere fordi at du har besluttet dig for at det ikke eksisterer!!

lrev
Af lennon
lrev 1-2 skrev:
lennon skrev:

lrev
Hej.
Jo-jeg havde skam blinken i starten,men det er forsvundet som dug fra solen,efter jeg fik slået alt fra,og sat det op ala Rasmus`s indstillinger.

Plasma blinken kan selv en blind mand se med sin stok..billedet står og hopper som et billedrørs-tv.
Hvis du ikke kan se det,så er det nok nærmere fordi at du har besluttet dig for at det ikke eksisterer!!

lrev
Det er ikke rigtigt . Jeg anerkender at flere brugere har problemet . Men jeg kan med god samvittighed sige,at jeg simpelthen ikke kan se det (- hverken med eller uden stok) . Og hvis det var et generelt issue tvivler jeg på, at plasma havde været reference skærm overall de sidste 6 år i træk . . .
Af THM
lrev 1-2 skrev:
lennon skrev:

lrev
Hej.

lrev
jeg kan heller ikke se billedet hopper på mit, hverken fra sofaen eller tæt på. jeg kan til gengæld se billedet hopper lidt på mit billedrørs tv i soveværelset, så det er ikke fordi jeg er helt blind ;)