Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pezker
Jeg har haft dette fjernsyn (40" modellen) i et par dage nu, og er generelt tilfreds med det.. dog er der en ting som genere mig grænseløst men noget som der bør kunne findes en løsning på.

Først skal det siges, at jeg har en PS3 samt en "TDC TV BOX" tilknyttet via HDMI indgangene.

Da jeg lige havde sluttet det hele til virkede fjernsyns signalet fint, og det kørte bare. Da jeg skiftede over til min PS3 startede problemet. Efter 10-20 sek i menuerne blev billedet sort, hvorefter det kom tilbage et par sekunder efter. Det var som om at fjernsynet skiftede opløsning - bare til den samme opløsning... det er herefter holdt op. Men i går, begyndte den at gøre det samme - bare når jeg så fjernsyn. Den gør det hele tiden, således at nogle gange er der bare konstant sort skærm, og andre gange kan man få et glimt af kanalen i 1-2 sekunder hvorefter det bliver sort igen. Jeg har ikke pillet ved nogle indstillinger fra det virkede, til nu hvor det altså ikke rigtig gider noget.. men det mystiske er, at den umiddelbart ikke gør det ved min PS3 længere!

Håber der er nogle der kan hjælpe med det.. forhåbentligt bare en fejl 40 jeg har overset O_O
Af connywitz
jeg ved ikke, om det kan løse dit problem, men prøv at opdatere firmwaren i tv´et. Der er en tråd fra sharp om det her på forummet.
Af pezker
Så vidt jeg kan se så er det den nyeste opdatering der er på mit fjernsyn... jeg har kigget alle trådene i forummet her igennem, og syntes ikke jeg er støt på nogle med samme problem. :)
Af M-Sniper
Hej

jeg synes nu der har været et pr. tråde omkring blinkende billed.

jeg er ikke helt sikker men, husker noget med HDMI kablet eller sådan noget. har du skiftet hdmi kabel å din ps3 og tdc box for nyelig..? prøv at sætte kun tdc boxen ind på den hdmi ingang som ps3 har.. gør den det samme? her. skift mellem ps3 hdmi og boxens hdmi.

bare nogle fejlsøgnings muligheder..

håber du får løst problemet.
Af pezker
Det vil jeg prøve !

Jeg kan ikke udelukke der har været tråde om dette - jeg har bare ikke kunnet finde dem :)
Af PhDream
Sæt en alm. stueantenne til tv'et. Kan du se tv normalt, uden at billedet forsvinder? Hvis ja, er der noget galt med dine kabler eller indgangene på tv'et.
Af pezker
Jeg har faktisk ikke noget almindeligt antenne stik.. så det kan jeg ikke teste lige nu. Jeg har prøvet at skifte HDMI kablerne ud med nogle nye, og den bliver ved med at lave det "stunt"..
Af LAC
Jeg har 925 og havde flere problemer når jeg var inden i menuen.

efter ombytning af tv o.lign endte det med jeg fik fat i den tidligere software og det har hjulpet på problemet.
L.
Af pezker
Jeg har stadig problemet selvom jeg har skiftet kablerne ud.. og den har hang til at gøre det med ps3'eren en gang i mellem, men min erfaring er at den gør det hver gang med min TDC TV box. Dog hvis jeg genstarter boxen, vil den vise tv igen indtil jeg slukker tv'et og tænder igen..