Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kære alle,

Jeg har nu fundet den skærm jeg køber og skal bruge til mit mediecenter:
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=587755

Jeg har testet min computer ved en kammerat for at se om HDMI stikket i det hele taget virkede. Det gjorde det, men billedet fyldte ikke hele skærmen, men var kun "småt" inde i midten. Er det noget man skal indstille på computeren eller skærmen og er det et problem, hvor jeg skal være meget opmærksom på hvilken skærm jeg køber?

Mvh
G
Af McNeil
Hvad opløsning står den til at køre?
Af Grimstrup
Jeg kan nu se den nok står til at køre 600*800 på skærm nr. 2 inden under mine skærmindstillinger. Skærm 1 står til at køre 1366*768.

Er det de oplysninger du skal bruge for at kunne hjælpe mig eller er jeg galt på den:)?
Af McNeil
Prøv evt at sæt opløsningen til 1920*1080 hvis tv'et kører full HD eller 1280*720 hvis det kun er HD ready.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Som udgangspunkt, så bør du nok køre med én skærm. Dvs. du skal slå den bærbares skærm fra når du kører på TV'et. Det vil lette tingene en hel del, da du ydermere kan risikere at billedet hakker ved filmafspilning, da PC'en skal optegne to skærme på én gang. Når du benytter et mediecenter, så vil du vel også typisk kun have TV'et tilsluttet?
Af Grimstrup
Skærmen på den bærbare er smadret og det er kun halvdelen der virker, så jeg skal kun bruge en skærm, ja :-)

Jeg kan ikke se opsætningen på min bærbare kan sættes til 1920*1080 - nok er der HDMI udgang, men tilsyneladende er det alligevel ikke vildt smart ;-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke se hvilke opløsninger der er mulige før du har tilsluttet en ekstern skærm. En opdatering af grafikkortdriveren vil muligvis ændre på dine valgmuligheder og bør forsøges før du giver op.
Af Grimstrup
Tak for svarene.

Hvis nu ikke den kan køre 1920*1080 er det så et håbløst foretagende eller kan jeg stadig godt bruge den i fuld skærm bare med mindre opløsning?

Nu tror jeg også det var det for spørgsmålene indtil nu:)
Af McNeil
Jo det kan du godt, men efter min overbevisning, får du ikke det optimale ud af din skærm. Det svarer lidt til at købe en ferrari for at køre ned og handle. Ved du hvilket grafikkort der sidder i? Det ville undre mig hvis det ikke gjorde.
Af McNeil
Prøv at sæt den til tvet, og se hvor højt du kan banke opløsningen op...
Af Grimstrup
Ok jeg giver det et forsøg - tro sgu bare jeg køber en skærm og så må det bære eller briste:-)
Af McNeil
Altså umiddelbart ser det ud til at grafikkortet ville kunne køre en opløsning af 1920*1080...

Men fandt lige noget på HP's forum, om andre der havde det samme problem.. her er to løsningsmuligheder:

1:
I have G60-441 model and has the same Intel Graphics Media 4500M card running Vista. My laptop only has HDMI output. I don't know how you can connect VGA cables unless 235dx has VGA output. Anyway, when I first plug HDMI connecting to my TV, the screen is small. This is what I did: Right click on your desk top and pick "personalize". A screen will pop up. Click "Display Setting". Another screen will pop up. Number 1 is your laptop. Click Number 2 of which is your external monitor. Use the sliding bar to change the resolution that best fit your TV. You may need to click the box for "extend the desktop onto this monotor" box. And, you may also need to have the TV connected while doing this.
2:
I had the same problem with my G60-513. I spent hours on the phone with three different HP (so-called) technicians But I found the fix.

Go into the Windows Mobility Center and click the External Display box. You'll be given 4 choices,,,,,choose Projector Only.

You should now see a full screen and your display properties should change as well. Screen resolution should now be 1960X1080