Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kapz
Hej alle sammen.

Ja.. Jeg skal have et nyt fjernsyn og jeg vil sige at jeg er ikke en expert i det overhovedet så, det var derfor jeg ville spørge forumet her inde.
Jeg har kigge lidt på
Samsung 3D LED UE46C8705 til 12k inde på wupti og jeg overvejer at det skal være mit køb.
Og self, hvis i synes jeg kan få et bedre TV for pengene så forklar venligst og link til det :)

Har dog et spørgsmål.
3D - Virker det overhovedet? Er det værd og investere i? Fordi ellers vil jeg hellere have et 40-46" tommer som er bedre og så undvære det 3D ^^
Tak For Hjælpen.

EDIT: Sidder forresten 3 meter væk fra fjersynet, er 46" for stort? (har et 32 tommer nu og det er allllllt for lille)
Mvh kasper
Brugeravatar
Af rhino (DK)
idag kan du stortset ikke købe et tv i den dyere ende uden det har 3d.... tror kun det er B&O og Loewe der endnu ikke har 3D i deres modeller....

men hvad er dit budget....?

jeg sidder ca 3,3 meter fra en 40" og det er jeg ganske tilfreds med.... men jeg har også fået et tv som leverer fed lyd i stedet for at være endten stort eller tyndt....

om man er til 3D eller ej må man gøre op med sig selv.... men har hørt mange herinde som er utrolig skuffede over deres 3D men ligeså mange som er tilfredse.... tror det afhænger af øjenene der kigger.... for intet tv er fejlfrit til 2D og endnu værre er det til 3D
Af noxity
46" er på ingen måde for stort!

Hold dig fra LED/LCD 3D-TV, hvis du køber TVet for 3D effekten. Det er bare så meget bedre på plasma.

C8705 skal du KUN købe for designet. Det er et ganske udmærket TV, helt bestemt, men C7705 er lige så godt rent billedmæssigt og en del billigere.

Alternativt, alt efter hvad du skal bruge TVet til, så kan du se på Plasma-udgaven af C7705. Det får rigtig mange roser, specielt i forhold til prisen. Det skal dog siges at den mindste udgave er 50", og koster ca. 10k.
Af kapz
Hej Rhino.

Mit budget ligger på 13.000kr
Jeg er klart fan af 3D men jeg har også hørt mange skuffende oplevelser.
Så jeg er lidt i tvivl.
Men jeg er helt vild med samsungs tv'er pga. LED-Teknologien og hvor flotte de er.
Men jeg er meget i tvivl.

HJÆLLP =D
3D eller ikke 3D, idc, jeg vil bare have et high-end tv, som er flot og enten er 40-46" hehe
Af kapz
noxity skrev:46" er på ingen måde for stort!

Hold dig fra LED/LCD 3D-TV, hvis du køber TVet for 3D effekten. Det er bare så meget bedre på plasma.

C8705 skal du KUN købe for designet. Det er et ganske udmærket TV, helt bestemt, men C7705 er lige så godt rent billedmæssigt og en del billigere.

Alternativt, alt efter hvad du skal bruge TVet til, så kan du se på Plasma-udgaven af C7705. Det får rigtig mange roser, specielt i forhold til prisen. Det skal dog siges at den mindste udgave er 50", og koster ca. 10k.
Hvad er forskellen på C7705 & C8705
Anden prisen ofc.
Men ja, jeg vil gerne HAVE 3D, og jeg vil også gerne give lidt mere for at få det. Men hvis jeg kan få et TV med lige så gode spec's for måske 8k uden 3D. Så ville jeg sku hellere købe det.
Brugeravatar
Af rhino (DK)
hej kapz

selv mener jeg ikke 3D bliver til noget så længe man skal bære briller

der udvikles i skærme som formår 3D uden briller og først der tror jeg det slår igennem.... men der snakker vi nok 10 år endnu

så længe billedet er så godt som idag med den dybde som jeg selv oplever på vores tv kan jeg ikke se hva man skal med 3D
Af noxity
Forskellen på C7705 og C8705 når vi snakker LED modellerne (UE-modeller), er designet. C8705 har et local dimming system, men det gør INTET for billedet i følge Rasmus, og er bestemt ikke det der skal ligge til grund for valget. Så hvis du vælger C8705 over C7705, så skal det være fordi du bedre kan lide designet.

Det skal så også siges at plasma og LED udgaven af C7705 har forskelligt design.
Brugeravatar
Af Princesslea
mht 3D så er jeg som dig, at jeg altså også vil have det...
jeg har så læst alle test og prøvet næsten alle 2010 modeller's 3D i forskellige forretninger...
og som testene også viser er vt20 bedst.
jeg har så besluttet med mig selv at fordi 3D er vigtigt for mig, så vil jeg ikke smide mine penge efter 1. generation, specielt fordi det virker som om Panasonic har gjort en del ud af at forbedre deres alle gode 3D i 2011 modellerne (nye genopladelige briller, mere præcis lukke/åbne teknik - sync med tv som skulle minske crosstalk (som jo ellers var det laveste på markedet i 2010))

Samsung skifter helt teknik, med at de skrifter til bluetooth mellem briller og tv (før IR hvor nogle med samsung har oplevet store problemer med sync og derved frygtelig crosstalk)

Det var plasma, som altså er de bedste pga hastigheden i fosforen. Og derfor lider LED/lcd frygteligt af crosstalk, fordi de ikke har den hastighed.

Altså en lang historie kort, så tror jeg bestemt at du gør klogt i at vente til 2011 modellerne..
Af lennon
Jeg forstår afgjort også begejstringen for designet på C8705, - efter min mening markedets smukkeste TV . Desværre har skinny-looket nogle billedmæssige omkostninger . Og det får den altså på puklen for i flere seriøse test .

AVforums.com skriver bla dette : It is a shame that manufacturers feel the need to sacrifice backlight uniformity in a marketing driven pursuit of ever thinner displays as this problem badly affects what is otherwise a very good image.

Men kan du leve med at feks Samsungs plasma - C7705 - til færre penge giver synligt bedre billede, så skal du købe C8705 .
Af kapz
Kan slet ikke finde rundt i det mere.
Er blevet i tvivl om jeg overhovedet vil købe et nyt fjernsyn.

Kan i anbefale nogle? Uden 3D, tv'et må gerne have gode højtaler og så skal det var primært til Bluray & HD film.
Af netfors
kapz skrev:Kan slet ikke finde rundt i det mere.

Kan i anbefale nogle? Uden 3D, tv'et må gerne have gode højtaler og så skal det var primært til Bluray & HD film.
Når du sidder ca. 3 meter fra skærmen, kan du sagtens kigge på et tv på 50" :)
Med plasma for du generelt mest billed kvalitet for pengene. Hvis du vil have det bedste mht billed, er det Panasonic VT20?
Hvis du også går meget op i designet, hvad det lyder som om, så kig på enten Samsung PS50C7705 eller evt. en af LG modellerne 50PK950N eller 50PX950N.
Dette er ALLE plasma skærme! De har også 3D (undtagen PK950N). Men 3D følger "bare" med på de dyre modeller. Men som sagt er det også nogle af de bedste 2D skærme.
Hvis det skal være LCD, kunne Sharp 46LE820 eller 46LE925 også være et bud på en skærm, der får gode anmeldelser.
Mht til lyd, er der ikke speciel god lyd i nogle af skærmene i dag...der er ikke meget plads til gode højtalere i en skærm, der er ca. 5 cm tyk. Så et hjemmebio af en eller anden art, vil altid være at anbefale.
Håber det hjalp lidt, og ikke gjorde dig endnu mere forvirret :s Det er en jungle at købe nyt tv idag O-O
Af kapz
netfors skrev:
kapz skrev:Kan slet ikke finde rundt i det mere.

Når du sidder ca. 3 meter fra skærmen, kan du sagtens kigge på et tv på 50" :)
Med plasma for du generelt mest billed kvalitet for pengene. Hvis du vil have det bedste mht billed, er det Panasonic VT20?
Hvis du også går meget op i designet, hvad det lyder som om, så kig på enten Samsung PS50C7705 eller evt. en af LG modellerne 50PK950N eller 50PX950N.
Dette er ALLE plasma skærme! De har også 3D (undtagen PK950N). Men 3D følger "bare" med på de dyre modeller. Men som sagt er det også nogle af de bedste 2D skærme.
Hvis det skal være LCD, kunne Sharp 46LE820 eller 46LE925 også være et bud på en skærm, der får gode anmeldelser.
Mht til lyd, er der ikke speciel god lyd i nogle af skærmene i dag...der er ikke meget plads til gode højtalere i en skærm, der er ca. 5 cm tyk. Så et hjemmebio af en eller anden art, vil altid være at anbefale.
Håber det hjalp lidt, og ikke gjorde dig endnu mere forvirret :s Det er en jungle at købe nyt tv idag O-O
Tak for hjælpen og tak fordi du deler din viden ud.
Men er stadig itvivl om jeg vil have et 50" det lyder satme stort. Sidder jo med et 32 tommer nu hehe.
Tror jeg vil købe et tv uden 3D og så spare 5k ca og købe et 7.1 surround sæt hehe
Men ja... Det er satme en jungle
Af netfors
Jeg gik fra et 37" til et 50" med en sidde afstand på mellem 2,5 - 3,5 meter (alt efter hvor i sofaen man sidder ;) )
Og jeg har ikke fortrudt.... 8)
Du kan meget hurtigt vænne dig til en stor skærm, men hvis den er for lille, er det sku ikke noget man vænner sig til!!
Hvis du vil lidt ned i pris, og købe et godt anlæg ved siden af, kan du også vælge LG's 50PK760N. Dette kan du få til ca. 7400,- Eller Sharp 46LE820S til ca. 8500,-
Men du giver jo altså ikke 5K ekstra for 3D. ;;) For de ekstra kroner som 3D modellerne koster, skal du også huske at det er topmodellerne. Altså også de bedste til at vise alm 2D tv.
Men et godt anlæg er også med til at løfte indtrykket når man ser film, så et 7.1 anlæg lyder også som en god plan. (hvem der bare fik lov til at plante 7 højtalere i stuen, for generalen derhjemme (B )
Af kapz
netfors skrev:Jeg gik fra et 37" til et 50" med en sidde afstand på mellem 2,5 - 3,5 meter (alt efter hvor i sofaen man sidder ;) )
Og jeg har ikke fortrudt.... 8)
Du kan meget hurtigt vænne dig til en stor skærm, men hvis den er for lille, er det sku ikke noget man vænner sig til!!
Hvis du vil lidt ned i pris, og købe et godt anlæg ved siden af, kan du også vælge LG's 50PK760N. Dette kan du få til ca. 7400,- Eller Sharp 46LE820S til ca. 8500,-
Men du giver jo altså ikke 5K ekstra for 3D. ;;) For de ekstra kroner som 3D modellerne koster, skal du også huske at det er topmodellerne. Altså også de bedste til at vise alm 2D tv.
Men et godt anlæg er også med til at løfte indtrykket når man ser film, så et 7.1 anlæg lyder også som en god plan. (hvem der bare fik lov til at plante 7 højtalere i stuen, for generalen derhjemme (B )
Ja, nu bliver jeg næsten i tvivl om 46 er for lidt... Well, jeg tager sku ud til hifi klubben og spørger dem :D