Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg skal have købt et nyt tv i 42-50 tommers størrelse.

Kriterierne er design, value for money, ikke dybt, godt billede, max. 9000 DKK.

Overvejer LG 42LE530N, der modtog en Eisa award for best value. Jeg vil dog gerne have et lidt større tv.

Er der nogen der kan forklare hvad forskellen er på disse modeller:
47LE530N
47LE5300
47LE5310

Er der nogle der har erfaringer med nogle af disse modeller?

Endelig har jeg læst om nordiske modeller og parallelimporterede modeller. Hvad skal man være opmærksom på her?

Tusind tak for evt. svar!
Af Mysen
47LE530n er den nordiske version. De andre er importerede, men jeg ved ikke hvad forskellen mellem de 2 er.

Med de Nordiske model har du 100% pixelgaranti. Dvs. at 1 død pixel, og fejlraten er overskredet. På den importerede er der vist nok en grænse på 7 pixels

Der er onsite garanti fra LG på den nordiske model. Dvs. at de kommer og reparerer eller henter tv'et ved fejl. Den parallelimporterede skal sendes eller køres ind til forhandleren.

Der er dansk tilpassede tunere i N modellen. Det betyder, at du er sikret, at den passer til de danske signaludbydere også i fremtiden. Det kan du ikke vide med den importerede, og i værste fald skal du til at købe dig en ekstern tuner.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du er ikke sikret mht. kompatibilitet af tunerne i fremtiden selvom du køber en N-model. Du er sikker på, at de virker her og nu, men LG kommer ikke ud og fikser dem hvis udbyderne finder på noget nyt og smart.