Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rgos
Jeg er den heldige ejer af ovenstående (HT-C5200 kommer i morgen) og har lige et par spørgsmål til setuppet.

Kan jeg overføre lyd fra TV til HT-C5200 med HDMI kabel eller skal jeg bruge den optiske lydudgang på tv'et?

Er det muligt at sætte dem sammen således at der bliver tændt for HT-C5200 når jeg tænder for tv'et og at det altid bliver brugt som højtalere i stedet for tv'ets egne?

hvis det står lidt kringlet og uforståeligt siger i bare til så skal jeg prøve at omformulere mig.

på forhånd tak

Rgos
Rgos skrev:Kan jeg overføre lyd fra TV til HT-C5200 med HDMI kabel eller skal jeg bruge den optiske lydudgang på tv'et?
Er det muligt at sætte dem sammen således at der bliver tændt for HT-C5200 når jeg tænder for tv'et og at det altid bliver brugt som højtalere i stedet for tv'ets egne?
Du skal bruge den optiske til lyden fra tv'et. Lyden fra Bluray'en giver vist sig selv. Og ja, både tv og anlæg understøtter HDMI-CEC (Anynet+ på Samsungsk) så du vil kunne tænde og slukke og styre de basale funktioner med samme fjernbetjening. Så du skal stadig forbinde de to med et HDMI kabel (HDMI 1,3 eller 1,4)
Du sætter højttalere til External i TVmenuen, så vil de ikke længere sige noget og volumenkontrollen vil ske på anlægget i stedet.
Af Rgos
Ok det lyder godt så.

Tak skal du have.