Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jeppetl
Hejsa,

Jeg har haft sendt mit tv til reperation og det er blevet erklæret totalskadet.

Jeg har modtaget kr. 6.000,- og er villig til at smide et beløb oven i, måske op til i alt kr. 10.000,-.

Er der nogle nye modeller undervejs i 50-60" kategorien, som er værd at vente på eller hvordan ligger landet lige pt.?

Vh. Jeppe
Af BrianH
Der er vel altid noget nyt på vej på kortere og længere sigt.
Af jeppetl
Ja sådan er det jo :o)

Men måske der var noget på vej i 2011 modellerne som vel er på trapperne. Noget som er værd at vente en måned eller to på.
Af lennon
Afløserne til de to bedst billedperformende skærme sidste år er nu nok værd at vente på .

Testvinder overalt - PanasonicVT20 - ville have sat sig tungt på markedet hos alle entusiaster, hvis ikke designet havde været så kikset .Det er der tilsyneladende rettet en del op på i 2011 afløseren.

Billedkongen hos Samsung - PS50C7705 - var der mange som ikke turde købe pga en stor fejlrate mht støj og retention . Foreløbigt kan vi kun håbe på at samsung ikke for tredje år ignorerer de reaktioner,som de utvivlsomt har fået fra utilfredse slutbrugere . .
Af jeppetl
Kendes priserne på de nye modeller?
Af Mysen
Nix.. Men Hvis startprisen er den samme som sidste års modeller, så kan du forvente, at de er ca. 30-40% dyrere end deres tilsvarende 2010 modeller.

Lennon forklarer ret præcist, hvad man får ud af at vente. Det vil sige ikke så meget, hvis man allerede synes om designet VT20, og heller ikke så meget hvis Samsung ikke får sænket deres fejlrate.

Det er dog svært at spå om billedkvaliteten på de nye modeller, men jeg gætter på at det er 3D, der ser den største forandring.

Du får rigtig meget for pengene lige nu, men det det et lotteri at købe nu, hvis man kan få noget, der er meget bedre om nogle måneder. Jeg tror bare kun man kan få noget, der er lidt bedre, til en væsentlig højere pris. Og når man så kan gætte på, at de er ca. 30-40% dyrere.
Brugeravatar
Af MigSelv
lennon skrev:Afløserne til de to bedst billedperformende skærme sidste år er nu nok værd at vente på .

Testvinder overalt - PanasonicVT20 - ville have sat sig tungt på markedet hos alle entusiaster, hvis ikke designet havde været så kikset .Det er der tilsyneladende rettet en del op på i 2011 afløseren.

Billedkongen hos Samsung - PS50C7705 - var der mange som ikke turde købe pga en stor fejlrate mht støj og retention . Foreløbigt kan vi kun håbe på at samsung ikke for tredje år ignorerer de reaktioner,som de utvivlsomt har fået fra utilfredse slutbrugere . .
Billedentusiaster vægter ikke design ( læs : vi er ligeglade med, om noget er 3 eller 8 cm. dybt ).
Hvornår er en ramme omkring et panel, mere eller mindre grim? Det er den som oftest, når den også er udstyret med 8mm. glasklar kant hele vejen rundt.
Brugeravatar
Af MigSelv
jeppetl skrev:Kendes priserne på de nye modeller?
Panasonics danske modelprogram og priser, offentliggøres 14-15 februar iflg. AV-Connection.