Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af krillan
Hej alle. mange af jer snakker om at et tv har meget "buzz"

jeg er ikke helt 100 % klar over hvad dette?
- og jeg står i den situation at jeg snart have erhverve mig et G20, som er blevet kritiseret for netop at have meget buzz O-O
Af Mysen
Skru ned for lyden, når du får det. Så vil du kunne høre den summen/ gnitren, som strømforsyningen forårsager. Måske kan du høre den tydeligt fra sofaen. Måske kan du kun høre det, hvis du går hen til tv'et. Det kommer an på, hvor heldig, du har været.
Af krillan
takker mysen :)

det er simpelthen forskelligt fra hver enkelt tv, selvom det er samme model?
Af Mysen
Ja, det er det, desværre. Men der er også forskel på folks hørelser, om det skal stå eller hænge, materialet af væggen og størrelsen af stuen. Derfor er det svært at vurdere, hvor stor forskel, der reelt er.

Husk du har 14 dages fuld returret af varer købt på internettet.
Af krillan
mht. til de 14 dages returret, kan jeg så godt pakke tv'et ud, og så sende det retur igen :) ?

tror du en 42" er for lidt med en afstand på 3-5 meter :) ?
Af Mysen
Ja, du kan godt pakke det ud og sende det retur. Så vidt jeg ved, har du bare ikke krav på portoen, og skal altså selv betale fragten.

3,5m eller 3 til 5 meter?

Jeg sidder 3,5 meter fra 50". Det er passende, men skulle der laves om på det være til den større model. Ikke en mindre. Inden jeg købte det sad jeg foran 42". Det kan sagtens lade sig gøre, men det er bare knap så god en oplevelse.
Af krillan
Portoen er også til at overkomme synes jeg :)

Det er mellem 3 og meter i afstand :)
Pyha, så bliver det noget dyrt hvis jeg skal op i 50" :((
Af mundt
Hey.

Du kan sagtens gå op i størrelse! Sidder selv 4m fra 63".

Mht retur.. Lad vær med flå poserne op, men åbn dem forsigtigt, evt klippe et lille hjørne op. Bare du så pakker det sammen, så tingene ligger som da du modtog det, så bliver der ingen problemer..
Jeg købte igennem Komplett, hvilket var fedt fordi de har et pickup point, hvor man også kan returnere. Så slipper man for at betale en fragtmand.

Held og lykke..
Af krillan
Hej mundt :)

Hvilket tv vil du så anbefale hvis det skulle være på et budget på helst under 6000,- ?

det var sku et smart initiativ komplett har taget der :) !
Af Mysen
Tjah... Du kan som sagt nøjes med 42".
Men hvis man skal fjerne ordet "nøjes", koster det flere penge.

50" G20 koster ca 50% mere end 42", men den er jo så også ca. 50" større. Alternativt er at man vælger en billiger model i 50" såsom en PK model fra LG eller Pana S20.

Du kan jeg sætte den op, når du modtager den. Men hvis du indenfor de første 14 dage tænker, at den godt kunne have været lidt større, uden det gjorde noget, så vil du uden tvivl fortryde på et tidspunkt, at du ikke købte en større.
Af netfors
krillan skrev:Portoen er også til at overkomme synes jeg :)

Det er mellem 3 og meter i afstand :)
Pyha, så bliver det noget dyrt hvis jeg skal op i 50" :((
Du kan evt. vælge et LG 50PK550N eller 50PK760N. Dem kan du få til ca. samme pris, som et 42" Panasonic G20 ;)
G20 har sikkert et lidt bedre billede, men LG modellerne har også fået gode anmeldelser :)
Og så får du et 50" til ca. samme pris 8)
Senest rettet af netfors 24 jan 2011, 22:24, rettet i alt 1 gang.
Af Mysen
krillan skrev:Hej mundt :)

Hvilket tv vil du så anbefale hvis det skulle være på et budget på helst under 6000,- ?

det var sku et smart initiativ komplett har taget der :) !
50pk350n eller 50pk550n

350'eren er velanmeldt på avforums.com
Af krillan
tak for anbefalingerne :) !

det skal lige siges, at jeg i forvejen IKKE er har vildt meget viden omkring tv. Så ved ikke om jeg kan se forskel på god og genial billedekvalitet ?

Er det overhovedet nødvendigt at købe et tv med genial billedekvalitet, hvis jeg ikke kan se forskel fra et mindre godt tv?

Eller om det bedre kan betale sig at købe et større tv med lidt ringere billedkvalitet?
Af netfors
krillan skrev:tak for anbefalingerne :) !

det skal lige siges, at jeg i forvejen IKKE er har vildt meget viden omkring tv. Så ved ikke om jeg kan se forskel på god og genial billedekvalitet ?

Er det overhovedet nødvendigt at købe et tv med genial billedekvalitet, hvis jeg ikke kan se forskel fra et mindre godt tv?

Eller om det bedre kan betale sig at købe et større tv med lidt ringere billedkvalitet?
Som sagt tror jeg ikke du vil blive skuffet over blandt andet 50PK550N 8) Det kan fås til 6K
Jeg tror der er større risiko for du fortryder, hvis du køber et for lille tv (42" :p )
Billedet på LG er måske ikke "Genialt", men de er helt klart i den gode ende, og noget af det bedste i denne størrelse til prisen.