Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Dolphen
Hej alle sammen

For noget tid siden gik min kærestes gamle store grimme billedrørs TV inde i soveværelset og jeg kunne næsten ikke fåarmene ned da det skete :D

Jeg havde en "drøm" om at smide et 32-40" op på vægen med indbygget DVD eller helst BD afspiller.
Kort før nytår så jeg at Sony center ville få Sony KDL-40ex40B på tilbud til 4444kr, så på åbnings dagen stod jeg klar inden de åbnede butikken i rødovre,
efter at have stået i kø i ca 20 min hørte jeg en oppe foran spurgte efter netop det TV, og expedienten svarede "at det ikke var alle tilbuds produkter de havde i alle deres forretninger"
Der blev jeg godt nok skuffet, de havde ikke engang 1...

Nå men der var ikke andet for end at håbe på det kom på tilbud et andet sted her i januar.

Men tolmodigheden er ved at være brugt op, madamens TV problemmer så som de unge mødre osv osv slider på mit eller mundre sind op, men nu ved jeg at der snart kommer paradise hotel og så bryder helvede løs her hjemme så nu skal jeg have et TV mere!!!

Nogle der kan hjælpe mig med et alternativ til det TV?
Det skal indeholde Fulll HD, indbygget helst BD ellers DVD, DVB-C og mpeg4.

ellers skal det ikke kunne alt muligt gejl, dog skal den have et pænt billed og ikke alt for klodset og helst gerne under 4k kr.

Håber meget på lidt hjælp

Mvh Rolf
Af noxity
Sonyen er det eneste TV, udover B&O, der har indbygget Bluray. Ihvertfald hvad jeg kender til.

Hvis du kun kigger på indbygget DVD, så stiger dine muligheder lidt, men det er lav-kvalitets segmentet eg. United og Prosonic.

Med andre ord, så er Sony'en det eneste fornuftige bud på et TV med indbygget afspiller. Med mindre at penge ikke er noget problem, for så køber man jo et B&O til 70.000+ kr. Men det går jeg ikke ud fra er tilfældet når du venter på et tilbud ;)
Af PeterD
Hvilkent Sonymodel er det? og fåes den i Danmark?

Ellers er det måske bedre at købe en lille kvalitetsskærm fra Panasonic, Samsung og Philips og tilslutte ekstern blurayafspiller via USB stik..... ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke tilslutte nogen BluRay-afspiller via USB. Det skal foregå via HDMI.

Sony modellen hedder EX40B, som det også står skrevet i første indlæg.
Af PeterD
...Først er jeg blind og så vrøvler jeg ::l

Det går jo fremragende O_O
Af noxity
Har ingen erfaring med Sonys model, men rigeligt erfaring med Prosonic, og mit råd er at lave en separat løsning, i stedet for at vælge et produkt fra den billige ende.
Kvaliteten af Prosonic og lign. produkter i den prisklasse, er simpelthen så dårlig når det kommer til konstruktionen af DVD-afspilleren.
Med andre ord, lortet går i stykker alt for ofte.

Tror sagtens du kan forvente en meget bedre kvalitet på Sonys produkt.
Af Dolphen
Mange tak for de gode råd

Det Sony TV jeg havde kigget på EX40B var i so ein ding lige for dec. og fik rigtig gode anmeldelser så det ville være helt perfekt til mit soveværelse,

Men kan huske at jeg kunne se på¨Hifipriser.dk at de havde kostet ca 4000 lige får december så håber bare den kommer ned i pris igen