Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har søgt vidt og bredt i snart laaaang tid.
Jeg søger en skærm med følgende spec.:

46"
DLNA
Internet TV
USB
Firkantet fod

Jeg har selv kigget på: SAMSUNG UE46C6005.
Der prismæssigt er fornuftigt.

Er der nogen som har erfaring med ovennævnte TV og/eller har alternative forslag?
Ser gerne posts med januar/februar tilbud, som har disse specifikationer.

På forhånd tak.
Af MKT
Der er mange erfaringer med c6005, men det er hovedsageligt negativt. En del clouding og vist nok generel skuffende billedkvalitet som du kan læse i en række tråde herinde. I adskillige andre indlæg anbefales almindeligt LCD fremfor LED da du får samme eller bedre billedkvalitet for det samme eller færre penge.

Ovenikøbet er der en test af c6005 herinde og under anbefalinger i højre side finder du en række... ja anbefalinger. Læser du trådene igennem på forum er der får du faktisk et ret god overblik over tv-jungelen. Det har i hvert fald hjulpet mig med at vælge.
Af kimnissen
Tak for dit svar.
Ked af at høre at kvaliteten ikke skulle være iorden.
Jeg har brugt rigtig meget tid i dette forum. (I hvert fald 3-5 timer ugentligt i 3-4 uger).

Jeg kan desværre ikke lige finde c6005 under anbefaldinger.

Hvad med Sony KDL46EX710? Nogen erfaringer med dette?
Af Mysen
C6005 kan stille mange tilfreds men ikke alle. Min far har et UE46B7050 fra sidste år, Oom er et tv, der minder meget om. Og selv om der er clouding i kanterne, er der skam en udmærket billekvalitet. HD ser i hvert fald flot ud.

C6005 i forhold til min fars tv, har fået tilføjet scanning backlight, der hjælper til håndtering af billeder.

MEn det er rigtigt at du kan få samme billede, men med mindre risiko for det ujævne lys, ved at vælge en almindelig LCD. De fleste modeller i 6'er serien er med firkantantet fod Altså alle modeeller, der hedder noget med 46LE6?5XXE