Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jixe
Jeg står overfor, at skulle vælge blu-ray-afspiller til mit fjernsyn - et Panasonic TX-P50VT20E. Jeg har selv tre forslag i tankerne, som jeg gerne vil høre jeres kritikpunkter ved:

1.
En PlayStation 3 Slim. Det er billigt (2.500 kr.) og jeg får også en spillekonsol for pengene - ikke at jeg regner med at komme til at bruge den del noget særligt dog. Jeg er dog lidt bange for blæserstøj?

2.
En Mac Mini ved mit TV og et blu-ray-drev i min server, og så streame filmen over til Minien. Det er så en rimelig dyr løsning (ca. 6.000 kr.), og jeg ved ikke hvor godt billedet egentlig vil blive på den måde?

3.
En rigtig Blu-Ray-afspiller. Her har jeg lidt kig på en Denon DBP-1611UD eller en Cambridge 650BD, begge fra hifi-klubben. De koster omkring 3.500 kr.

Det som blandt andet ligger mig på sinde er, hvordan billedet egentlig er ved visning af almindelige dvd-film? Altså deres opskalering. Og om forskellen i pris retfærdiggør produktet? Det skal siges, at jeg ikke er typen som vil betale særligt meget ekstra for at få en marginal bedre oplevelse, men jeg vil på den anden side heller ikke tage til takke med et hakkende eller grumset billede på skærmen - hverken under afspilning af BR eller DVD.

Jeg er klar over, at PS3'eren har nogle begrænsninger i at enten sende 3D-billede eller lossless lyd ud gennem HDMi - det generer mig ikke, da jeg er fint tilfreds med gammeldaws DTS :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
At streame en BD via WIFI kræver et ret godt setup. BD vil kræve at du har en stabil 30 MBit/s overførsel fra din afspiller til Mini, dvs. godt 4 MB/s garanteret overførselshastighed. Ellers må du over på en kablet forbindelse, hvilket også typisk er dét der anbefales til HD-udgivelser.
Af Cutter
Køb en Playstation 3! Du får meget mere for pengene, og de nye modeller siger stort set intet :)
(du kan få en PS3 320GB til 2289kr i Elgiganten)
Af Jixe
Yakken:

Hvorvidt jeg streamer over WIFI eller trækker et kabel ned til fjernsynet er bare et praktisk problem - det skal ikke være dét, som gør udslaget :-) Ellers får Mini'en bare sit eget AP at oprette forbindelse til.

Cutter:

Jeg hælder også mere og mere til den løsning, men det der holder mig tilbage er primært at jeg ikke ved, hvilken kvalitet jeg kan afspille DVD- og BR-film med. Jeg læste et sted på nettet, at PS3'erns opskalering af DVD-film ikke var -så- fantastisk igen, men det var et indlæg fra '07, så meget kan jo have ændret sig.
Brugeravatar
Af MigSelv
Kig på Panasonics DMP-BDT300, her ligner SD DVD de bedste Blurays i billedkvalitet.