Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pezker
Hej!

Jeg er på udkig efter en erstatning af mit efterhånden halv-kedelige 32" 3 år gamle Lg fladskærm..

Mit værelse er ikke særlig stort, så tv'et skal ikke være for stort - dog større end 32". Jeg skal side mellem 1½ og 3 meter væk fra skærmen, og har fundet frem til at et 40" vil passe bedst.

Jeg vægter både billedkvalitet og design højt, så det skal være et kompromis mellem de to til omkring 5000,-

Jeg har haft kigget på 2 skærme:

Sony 40EX500, som fåes i Elgigaten og Bilka til
4444,-

Derudover har jeg også et Sharp LE820 inde i billedet, hvor jeg er vild med designet.

Mht. til LE820 kontra LE814, hvad er så bedst? Taget udgangspunkt i at jeg ikke beøver timeshare funktionen i og med jeg har internet tv fra TDC og har en box som har samme funktion... kan 814 noget som LE820 ikke kan - den koster 279,- mere hos Geco.dk

Er der andre i denne prisklasse, eller er der netop et af de to jeg bør vælge?

Jeg har søgt siden og forummet tyndt for tråde omkring dette, og nu glæder jeg mig til at høre fra jer i min konkrete situation - på forhånd tak!
Af Mysen
LE814 er med satellit tuner, og så er der mat front, imod glasfronten på LE820. Den matte front er bedst il at undgå reflektioner, mens glasfronten efter min mening forbedrer designet, og skulle også have en effekt på kontrasten. Hvilket jo så kommer an på, hvor mørkt der er.

Hvis du kan finde LE810 nogen steder, og du ikke har brug for DVB-S, så er den endnu billigere end LE820. Både LE820 og LE810 er udgåede modeller, så man skal lede lidt.

EX500 er også et fint valg.
Af pezker
Så er 814'eren udelukket, da jeg er vild med designet på le820 i form af ramme og skærm går i et med glas pladen.. og i og med mit fjernsyn skal stå lige før et vindue, vil det ikke betyde noget med reflektionen.

hvad med billede kvaliteten, er den bedre på LE820 skærmen i forhold til Sony'en? Designet er jo uden tvivl væsentligt pænere på Sharp tv'et.

Jeg har også et LE320 i 37" som de har til 3999 hos GECO - jeg har læst testen herinde af 32" modellen, men kan ikke vurdere om billedkvaliteten dårligere end på LE820... men denne model er jo også 37" og dermed 3" mindre..
Af THM
Le820 er bedre en sony EX500, og en del bedre end le320....
Af pezker
Det lyder lækkert.. tak for den lyn hurtige hjælp.

Jeg vil smutte ind og bestille et LE820!

God aften 8)