23 jan 2011, 19:46
Mine forældre har et PS50C7705(det er vel bare størrelsen som er anderledes). De stod også og skulle vælge mellem de to tv som du ser på. De har endda haft begge to hjemme i deres stue.
Selvom de begge synes at UEC8705 rent designmæssigt er flottere, så faldt valget på PSC7705 fordi billedet simpelthen er bedre. Derudover er prisen meget mindre og de kunne derfor købe et større tv. Og tro mig, det har stor betydning.
Umiddelbart har de ca. haft det i et halvt år og der har endnu ikke været noget negativt at sige om tvet.
Det eksemplar som de har fået, har åbenbart også været et rigtig godt et, da der ingen retention har været. Det overraskede mig lidt, da de overhovedet ikke har kørt break-in og at de virkelig har skam brugt tvet. I ved, falde i søvn foran tvet, glemme at slukke det osv.
Der er en meget lav buzzen, som man kan høre hvis man muter tvet, men ellers ikke. Slet ikke nok til at være irriterende og jeg er endda ret følsom over for sådan noget.
Jeg var lidt skeptisk inden de købte det, fordi man jo har hørt at det kun er Panasonic som har fået bugt med retention og at plasma har problemmer med buzzen, men jeg er blevet positivt overrasket over dette Samsung TV.
Man skal selvfølgelig huske på at der kan være stor forskel på hvilken en model man får. Men sådan er det vel med alle tv. Man kan være uheldig at få en "mandags" model.
Hvis du ikke vil vente på 2011 modellerne, så synes jeg helt sikkert at du skal vælge PS63C7705 over UE55C8705. De ekstra tommer er guld værd når du sidder så langt fra tvet og UE65C8705 er latterlig dyr. PS63C770 koster 1000kr mindre end UE55C8705 og du får bare så meget mere tv for pengene. Hvis du er så heldig at få en god model, ligesom mine forældre, så vil du ikke fortryde at du købte plasma.
Til information købte de det i en lille lokal biks og ikke et sted som Elgiganten. Det kan betale sig at gå i mindre butikker hvor man kan prøve tvet først. De fik f.eks. lov til at låne de to tv med hjem uden at betale for dem først. Så kunne de aflevere dem tilbage eller komme ned i butikken og betale, det er virkelig god service.