Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af testing
Hej

Håber er er en der kan hjælpe mig, da jeg ikke har så meget styr på fjernsyn. Jeg har været inde på en hjemmeside hvor de skriver dette under beskrivelsen af 55LE8500.

Bemærk: Teknisk set nøjagtig samme model som LG 55LE850(N)

Kan det være rigtigt da der er er en del pris forskel?

Jeg er på udkig efter noget i den prisklasse er der noget andet i kan anbefale skal bruges til tv + film?

55LE850N har jo fået ok anmeldelse herinde, men da jeg ikke rigtig har forstand på det aner jeg ikke hvor jeg skal bruge pengene.

Hilsen

Nichlas
Af Mysen
LE8500 er den parallelimporterede version af LE850N. Der følger ikke danske tunere med, og du har heller ikke den samme ekstra garanti fra LG.
Derudover ved jeg ikke om det er pengene værd, at købe den danske version. Det er sikrere i hvert fald.
Af testing
Hej Mysen

Tak for svaret.

Der følger ikke danske tunere med hvad vil det sige er det noget jeg kan få problemer med?

Hvad er det for en ekstra garanti?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
TV'et har tunere der kan bruges i DK, men de er ikke lavet specifikt til det danske marked som de er på 850N. Det skulle ikke give problemer her og nu, men det er ikke til at spå om hvad udbyderne finder på i fremtiden.

På 850N får du onsite service fra LG hvis der opstår fejl. På 8500 skal den retur til forhandleren.
Af Novatic
yakken skrev:TV'et har tunere der kan bruges i DK, men de er ikke lavet specifikt til det danske marked som de er på 850N. Det skulle ikke give problemer her og nu, men det er ikke til at spå om hvad udbyderne finder på i fremtiden.

På 850N får du onsite service fra LG hvis der opstår fejl. På 8500 skal den retur til forhandleren.
Kvaliteten af disse "on-site" services kan dog svinge voldsomt, som mange brugere har fundet ud af fra Samsung Prestige Service (inkl. mig selv).

Der var også engang en tråd om LGs service, og den var vist heller ikke noget at råbe hurra for. Men hvis det giver dig mere ro i sjælen at have en nordisk model, så er pengene vel ikke spildt.