Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Julia07
Hej

Jeg har i mandags købt ovenstående tv. Mit problem er at fjernbetjeningen er holdt op med at virke i dag. Den reagerer fint med bagrundslys, men kan ikke tænde tv´et. Tv´et kan fint betjenes ved hjælp at knapperne på siden at skærmen. Jeg har tastet på knappen der omskifter mellem radio/tv.

Jeg har lidt en mistanke om at ungerne har leget med betjeningen og er kommet til at låse fjernebetjeningen. Nogen der har bud på hvad der kan være galt ?? Og gerne hvordan jeg kan få fjernbeteningen til at virke.
Brugeravatar
Af MigSelv
Kan din fjernbetjening styre andre produkter? Nogle fjernbetjeninger har knapper til eks. dvd osv.
Hvis/når en sådan knap er trykket på, virker de andre knapper ikke til tv.
Af Julia07
Hej
Jeg har sikret mig at fjernbetjeningen står på tv, har skiftet batterier. Men det hjælper desværre ikke.

Det undrer mig bare meget hvis apparatet er stået af efter 5 dages almindeligt brug. Ved udpakning af både tv og fjernbetjening bemærkede jeg, at der var påklistret et markat, hvorpå der stod passed.

mvh
Frank
Af Julia07
Har rodet med det SKI.. tv den sidste halve time. Har prøvet alt (synes jeg).

Vil på det kraftigste fraråde at folk herinde at købe et LG tv. Vil levere det tilbage i Bilka på mandag.

Frygter for hvor længe jeg så skal være uden TV inden det kan blive repareret og returneret til mig.

Er det nogen herinde der har praktisk erfaring med hvor længe man skal forvente BILKA er om at reparere et LG tv ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Er det ikke lidt hastigt at fraråde alle at købe et givent mærke baseret på så lille en fejl? Du ved jo ikke enegang hvad det fejler endnu...
Af mundt
Har du prøvet at tage strømmen fra tv'et et par minutter?
Af red_martians
tjek fjernbetjningen med en mobils kamera. Den kan se infra-rød. Tænd kameraet i mobilen. Tryk på et par knapper. Lyser den infrarøde lampe på mobiltelefonens skærm, så ved du at det er fjernsynet der ikke kan modtage signalet. Sker der ingenting er fjernbetjeningen defekt :-)

Lampen sider i front af fjernbetjeningen ;-)
Af Julia07
Tak for tippet. Det virker med mobilen. Og ja fjernbetjeningen lyser ved tryk på tasterne på fjernbetjeningen.

Så det er TV´et der er noget galt med. Nogen der har erfaring med om det er normalt at et tv går itu på den infarøde modtager efter bare 5 dage ?
Af Yankee
For det første skal dit fjernsyn selvfølgelig ikke til reparation hvis det går i stykker efter 5 dage.

Det lyder grangiveligt som en brugerfejl. Ikke at du har gjort noget galt, men det er ekstremt sjældent at den infrarøde modtager i tv'et skulle sætte ud efter et par dages brug.

Jeg ville forsøge at ringe til LG Support (hvis det ikke er parallelimporteret) og derefter til Bilka for at høre om de har et trick eller evt. kan teste din fjernbetjening på deres udstillede model.

Har du installeret nyeste firmware og prøvet at sætte fjernsynet tilbage til fabriksindstillinger?

Held og lykke :)
Af Julia07
Fik talt med LG support. De ville gerne komme og lave mit tv, men anbefalede jeg kørte i AZ og fik det byttet til et ny. Så det gjorde jeg og har nu fået et tv der virker perfekt.

Håber så bare på det ikke får samme problem som det første :-)