Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal have udskiftet mit 12 år gamle billedrørs-tv i soveværelset med en fladskærm. Det skal plasma, da det jo giver det bedste billede.

Budgettet er lidt stramt, og det må helst ikke koste over 4000 kroner, med mindre der er en virkelig god grund til det. Jeg skal også bruge en blu-ray-afspiller, og denne skal også være mere eller mindre så billig som mulig. Samlet må budgettet ikke overstige 5000 kroner, og det må allerhelst gerne være billigere.

Jeg har nogle krav som skal overholdes.
40-42"
Plasma
Skal fungere med Canal Digital kabel TV, så DVB-C MPEG-4 tuner.
DVD-opskalering

TV'et skal primært bruges til at se DVD, TV, MKV-filer og blu-ray i nævnte rækkefølge. TV'et bliver primært brugt i mørke omgivelser. Det skal ikke vægmonteres, men stå på den medfølgende fod.

Jeg har selv kigget på følgende TV.
PANASONIC TX-P42X20 som er på tilbud til 3499 kroner hos dustinhome.dk
LG 42PJ350N til 3300 kroner hos Justbuyit.dk

Og ligeledes følgende blu-ray-afspiller:
LG BD-560 til 899 kroner hos Justbuyit.dk

Hvad har I af meninger og gode råd? Kan TV’et afspille lyden fra en MKV-fil, uden at receiver kommer ind over, eller kan det kun vise billedet? Har I andre bud på bedre TV og blu-ray-afspillere, og hvilket TV af de to jeg har fundet, giver det bedste billede?
Af simon_jak
Du får ikke bedre tv end de 2 du selv nævner i den prisklasse, så det må helt sikker blive en af de 2, du skal vælge.

Har selv lige købt X20'eren hos Dustin home, og den ankommer i morgen. Jeg ville egentlig have haft PJ350'eren, men synes dens prisniveau er steget åndssvagt, idet jeg kan se den i sommeren kostede bare 3300 i 42", mens den nu koster op mod 3700 kr.

Jeg har læst mig til at x20 skulle have et bedre billede, men synes så også pj350 har et langt pænere design.

Du må bare træffe et valg imellem de to og få købet ud af verden. Mit valg blev som sagt på x20.
Af BrianH
Jeg synes ikke om det LG. Skærmen er (som jeg husker det) blank som et spejl og der skal næsten total mørklægning til, for det er godt. Men det er der selfølgelig også i et soveværrelse i det tidsrum man befinder sig der.

X20 er godt...

Er Canal Digital ikke satellit/parabol tv? Hvad skal du så med DVB-C?
Af SoundWave
Takker for svar. PJ350 koster stadig kun 3300 kroner hos Justbuyit, så helt meget er det ikke steget i pris der i hvert fald.
Jeg har også på fornemmelsen, at X20 har det bedste billede, men designet på PJ350 er som du også nævner, en del bedre.
Umiddelbart er det heller ikke dårligt med et LG TV, hvis jeg køber en LG Blu-Ray afspiller.
Jeg har også kigget på deres BD570, da den har WiFi og optisk udgang, hvilket også er tiltalende.

I stuen har jeg LG 50PQ6000 som jeg er meget glad for, så derfor har jeg også primært kigget på LG TV igen, men jeg vil jo også gerne have bedst mulig billed for mine penge.

Design spiller også en rolle, men i mit prisleje kan jeg ikke rigtig tage højde for det.

Canal Digital er også kabel-tv, og det har vi igennem vores antenneforening.
Der er næsten altid mørkt, når vi ser TV i soveværelset, så mørklægning er intet problem.
Af SoundWave
Nå, der blev ændret lidt på planerne, og der er lige blevet bestilt et LG 50PJ350N i stedet. Konen fik lidt ekstra mysser, og så kunne hun lokkes til et lidt større tv.
Af THM
jeg ville nu personligt ha foretrukket X20 da det er bedre end pj350. og LG bd560 som bluray afspiller, jeg har den selv og den kan nu fås for 750kr i blockbuster...
Af SoundWave
Men det er også 1000 kroner dyrere, og så langt rækker pengene ikke pt. Køb af blu-ray-afspiller er udskudt lidt, da jeg rykker min PS3 ind i soveværelset i stedet - bruger den næsten aldrig i stuen alligevel.

Min receiver i soveværelset har ikke HDMI, så jeg vil helst have en blu-ray-afspiller som har optisk udgang, og det har BD560 såvidt jeg kan se ikke.

Desuden synes både konen og jeg, at X20 er en tand for grimt. Er PJ350 tilnærmelsesvis lige så god som mit 50PQ6000, så er jeg fint tilfreds. Er det en smule dårligere er det også acceptabelt, da det også kun koster 4444 kroner inkl. levering.
Af JDK
SoundWave skrev:Men det er også 1000 kroner dyrere, og så langt rækker pengene ikke pt. Køb af blu-ray-afspiller er udskudt lidt, da jeg rykker min PS3 ind i soveværelset i stedet - bruger den næsten aldrig i stuen alligevel.

Min receiver i soveværelset har ikke HDMI, så jeg vil helst have en blu-ray-afspiller som har optisk udgang, og det har BD560 såvidt jeg kan se ikke.

Desuden synes både konen og jeg, at X20 er en tand for grimt. Er PJ350 tilnærmelsesvis lige så god som mit 50PQ6000, så er jeg fint tilfreds. Er det en smule dårligere er det også acceptabelt, da det også kun koster 4444 kroner inkl. levering.
Der må sq da være lidt dødt i det soveværelse med både tv og blue-ray :D 8)
Af SoundWave
JDK skrev:
SoundWave skrev:Men det er også 1000 kroner dyrere, og så langt rækker pengene ikke pt. Køb af blu-ray-afspiller er udskudt lidt, da jeg rykker min PS3 ind i soveværelset i stedet - bruger den næsten aldrig i stuen alligevel.

Lige så dødt som i dit hovede med den bemærkning?
Af BrianH
JDK skrev: Der må sq da være lidt dødt i det soveværelse med både tv og blue-ray :D 8)
Det kan jo være der ses "I Tyrens Tegn" og den slags :)
Af JDK
SoundWave skrev:
JDK skrev:

Lige så dødt som i dit hovede med den bemærkning?
Hold da op, enten er du single eller pms ;;)
Af SoundWave
Hvad med om vi bare stopper den her? Der er ingen af jer der har noget fornuftigt eller intelligent at bidrage med, og fortsætter vi ender det med med mudderkastning og endnu mere tilsvining, fordi een person skulle spille smart.
Af PeterD
He-He... :D

Sjov spøg og sjovt at læse :)