Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige et hurtigt spørgsmål som jeg håber nogen herinde kan svare på.

Sagen er den at mine forældre netop har købt et Samsung C6005 (40" udgaven), hvor jeg har anbefalet dem at opdatere firmwaren i fjernsynet. Problemet er at der ligger to filer på Samsungs hjemmeside ( http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... ab=support ), så spørgsmålet er hvilken man skal bruge.
Af noxity
Mener det har været oppe at vende før, men tror at den ene fil er malplaceret. Uden at vide det med sikkerhed, så mener jeg at filnavnet på opdateringen altid hedder det samme, så TVet ved hvad det skal lede efter, og her falder den nederste opdatering udenfor. Har ikke tidligere set en opdatering som starter med T-MSX, det plejer at være T-VAL.

Så mit umiddelbare bud, er at TVet slet ikke vil acceptere den nederste opdatering.

Så formater en usb-stick til FAT32, download den øverste fil, smid den på sticken, kør filen, smid den i TVet, og så skulle det køre af sig selv derfra.
Den burde selv registrer at der ligger en opdatering på sticken, men det kan godt være nødvendigt at selv gå ind i menuen og søge efter en opdatering på USB.
Af ozong
Jeg har selv lige været møllen igennem med mit LE40C535. Det endte med at samsung sendte mig en usb nøgle med filerne på, men det var fordi der var fejl i den ene af de to filer på deres hjemmeside.

Du skal formatere din USB nøgle i FAT eller FAT32 anbefalet af Samsung, herefter skal begge filer udpakkes på nøglen, derved dannes to mapper.

Tænd dit tv og isæt USB nøgle så burde tv'et selv finde at der er en opdatering på nøglen.

Jeg skulle gøre det to gange jeg vil tro at den første gang installerer den første patch for anden gang at installere den anden.

Derfor begge filer skal bruges i hvert fald på mit tv.

Hvis ikke det virker fortvivl ikke, ring til deres support og bed om en opdatering på en usb nøgle.
Du kan også sikre dig at de filer de har opdateret er de rigtige ig i info.txt filen og se om det er den der står på deres hjemmeside.

Held og lykke =)

/Otto
larsvilladsen skrev:Lykkedes opdateringen for dig?
For jeg har samme problem, kan ikke opdatere. Har kontaktet Samsung support, men ikke fået svar endnu
Næh.. Jeg prøvede at gøre som der blev beskrevet tidligere i tråden (jeg gjorde mere eller mindre det samme da jeg skulle opdatere mit C755, hvor der som sagt ikke var nogen problemer). Ydermere prøvede jeg også at have opdateringsmapperne liggende på USB stick'en en ad gange, hvilket heller ikke hjalp (fjernsynet gav mig en fejlbesked hver gang - noget med at den ikke kunne finde nogen opdateringsfil(er)). Jeg tror dog lige jeg vil prøve en ekstra gang næste gang jeg skal besøge forældrene, og hvis det ikke virker regner jeg med at kontakte Samsung.
Du må meget gerne skrive når du får svar fra Samsung.
Af Sjavse
Det er præcis det samme problem jeg har med mit nyindkøbte UE40C6005 og det er super irriterende!
Den siger også der ikke er nogen opdateringsfiler på usb-sticken selvom den altså ligger der, og den nyeste firmware er ikke allerede instlleret på fjernsynet.
Er der nogen meget kloge mennesker der har nogen løsningsforslag til hvad der kan være galt når den ikke kan opdatere via en usb stick?

PS: Håber det er iorden jeg spørg inde i din tråd :)
Af larsvilladsen
Lidt (software) opdatering ;-)

Efter at ha' skrevet til Samsung Support 3 gange - uden de har villet svare, ringede jeg her til aften istedet.

Efter en del forvirring fik jeg følgende ud af det:

Så softwaren (jo er der 2 på Samsungs hjemme side for tvet, er kun til brug hvis der er problemer. Version som er installeret på mit tv er fra 2010/09/06, og datoen på hjemmesiden er 15. december.
Jeg fortalte så mit tv ikke kan vise PIP under EPG, hvorefter supporteren sagde - "jeg kan desværre ikke hjælpe dig mere"

Snip snap snude!
Af dtpnv
Jeg har haft fat i samsung support 3 gange omkring opdatering af samme fjernsyn, og de er ærligt talt rimeligt blanke. 2. og 3. gang jeg ringede spurgte de om det samme som 1. gang og jeg forklarede dem hvad jeg havde gjort osv. og så skulle jeg lige prøve en gang til.

Da han begyndte at skabe sig 3. gang jeg ringede, fik han en overhaling og jeg bad om at få tilsendt en USB stik med firmware opdatering, hvilket jeg også havde både 1. og 2. gang jeg ringede, og endeligt lykkedes det.(altså at få ham til at sende den!)

Jeg modtog idag føromtalte USB stick, satte den i tv´et, og voila.... intet skete! - Den sagde nøjagtigt det samme som den hele tiden har gjort, at den ikke kan finde en gyldig softwareopdatering...

Way to go samsung!
Af Sjavse
Det må specielt være C6005 modellen der er opdaterings problemer med. Jeg købte nemlig selv et UE40C6005 og det var også umuligt at opdatere, Jeg sendte det retur og købte et LE40C755 og der er der slet ingen problemer med at opdatere. Tror generelt det er C6005 modellen der er super ringe.
Af Linnebjerg
Hej hej

Faldt lige over denne gamle tråd.

Jeg sad for 5 minutter siden med samme problem.. bare på en le40c755. Prøvede 4 gange at opdatere mit tv uden held. Den skrev der ikke var nogen fil, selvom den var der og var pakket ud.

Men det lykkedes mig at finde en løsning:

1: Downloadede firmwaren fra samsungs hjemmeside til mit skrivebord på pc.

2: Dobbeltklikkede på filen (så spørger den hvor man vil gemme filen. browsede skrivebordet og trykkede install) og gemte den på skrivebordet.. Nu havde jeg to filer til at ligge (t-valdeuc_3011.0 og en der hedder T-Valdeuc (dette er den fil der fremkommer efter jeg dobbeltklikkede på den første fil)

3: nummer 2 fil (T-Valdeuc) trak jeg over på USB stick

4: satte USB i mit tv og vupti.. så kunne den godt finde filen