Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg fik forklaringen af en ekspedient ("naturligvis" i Elmutanten), men er det en and eller er der noget om det?

Forklaringen jeg fik var, at afspiller og tv "taler" samme sprog og det derfor giver den bedste kvalitet at købe i samme mærke.

"Alternativt er der en PS3...." - ja ja mester, men Denon, Oppo osv. laver jo mig bekendt ikke fladskærme, men de har jo også 3D BD-afspillere?
Brugeravatar
Af hans123
Nej det skal på ingen måde være samme mærke

Alle kan blandes. uden tab af de gode billeder.

Og som du selv er inde på så laver Oppo og Denon super gode afspillere uden at lave TV
Af netfors
NEJ. Tv og BD afspiller skal ikke være samme mærke.
Nede i den lokale hifi klub (Holbæk) så jeg deres Samsung PS50C7705, og en 3D film der blev afspillet med en Panasonic 3D afspiller. De 2 ting "snakkede" fint sammen :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
3D formatet er en standard ligesom alm. BluRay i 1080p24 er det. Det gør ingen forskel hvilken afspiller du vælger - ud over at der så kan være forskel på hvor lækre afspillerne er i sig selv.
Af rolighed
Jeg har et Samsung PS50C7705. Jeg er klar over at jeg godt vil kunne benytte en Panasonic afspiller som 3D bluray afspiller. Men vil jeg kunne fjernbetjene afspilleren med mit TV's fjernbetjening? Afspiller skal gemmes helt væk i et skab og tilsluttes med HDMI. Behovet er "bare" at kunne pause, fortsætte og stoppe.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I teorien ja. Det afhænger jo af hvilke knapper du har på fjernbetjeningen. HDMI standarden har CEC, som giver mulighed for at sende betjeningskommandoer den anden vej fra TV'et, og hvis verden var perfekt, så gjorde alle producenter tingene ens, så man uden bøvl kunne betjene alle afspillere fra ethvert TV. Som det ser ud nu, så er der dog størst chance for at det går smertefrit med lige netop denne operation, hvis du vælger TV og afspiller af samme mærke.
Brugeravatar
Af MigSelv
Det eneste Pana og Sammy ikke kan dele, er deres 3D briller.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilket ikke har den store betydning hvis det kun er skærmen der leveres med briller. Hvis afspilleren også har nogle bundlet med, så giver det større mening at vælge en afspiller, som passer til TV'et. Dette skyldes naturligvis, at der er forskel på hvordan TV'ene repræsenterer 3D-effekten og ikke at afspillerne sender forskellige typer 3D afsted.
Af PeterD
....Igen en gang vås og vrøvl fra Elgigantens sælgere..

Gik du så derfra med et Samsung tv ?? :D
Brugeravatar
Af MigSelv
Mest ment som lidt bruger/købsinfo.
Kan jo ikke udelukkes, at den alm. bruger måske tror, at en aktiv 3D brille kan bruges til alle mærker. For slet ikke at tale om, de altid velsmurte sælgere. De påstår jo også, at DER SKAL BRUGES 1.4 HIGH SPEED HDMI for at kunne se 3D ( og de sælger gladeligt 1,5m for 400 kr. ).