Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg står og skal købe mit første fladskærmstv og finder disse interessante, Samsung le46c755 til 7898,- og Samsung ue46c8705 til 12.679,- men aner ikke hvilket af dem der giver mig mest for mine penge.

Det skal være 46' hverken mere eller mindre.

Det er billedkvaliteten der er interessant, især at sort ses som sort (kontrastforhold er det vist)

Dernæst er det muligheden for at se internet-tv.
Siden muligheden for at kunne se tv på én kanal mens jeg optager på en anden kanal.

Det er ikke muligt at optage fra en kanal og se tv på en anden, på de 2 Samsung jeg har kigget på, hvad skal til for at det er muligt, en ekstern ”et eller andet” eller er jeg nødt til at finde et helt andet tv?

Skal lige bemærke at 3D er mig inderligt ligegyldigt, hvorfor det på ingen måde har betydning for mit valg af tv..

Nogen der kan hjælpe mig? gerne med alternativer?

Mvh.
LAP
Af MKT
Hvis sort niveau og billedkvalitet er vigtigt for dig bør du vælge plasma i stedet for LCD.

En 46" Panasonic G20 er et bud på hvad du søger, evt. kig. under anbefalinger ved at klikke på linket til højre.
Af THM
hvis dybest mulige sort er det vigtigste er det ingen af de to modeller du skal have, ikke at de ikke har dyb sort, men det findes dybere...
så skal du i stedet have et plasma eller et led med local dimming.

af de to samsung du nævner får du klart mest for pengene ved le46c755 :) den er efteer min opfattelse også bedre end den anden da den ikke har de ulemper der følger med c8705
Af Privat
Til MKT

Mht. plasma så mener jeg at have fundet frem til, at de er for dyre i strøm.
Jeg vil helst ikke være et strømsvin.

Derudover har jeg lidt (læs meget) svært ved at finde ud af hvad forskellen på, Panasonic G20 og så Samsung le46c755, er.

Jeg kan ikke se det er på een kanal mens jeg optager det der er på en anden kanal, hvis jeg bruger Samsung le46c755, kan jeg det på Panasonic G20?

Kan man se internet-tv på Panasonic G20?
Af MKT
Du kan ikke optage en kanal mens du ser en anden kanal da det vil kræve to tunere i tv'et, hvilket der ikke er plads til på printet (eller sådan noget, det er meget bedre forklaret andetsteds på forum).

Forskellen på G20 og le46c755 er væsentlig eftersom G20 er plasma og den anden er en LCD. Der er en test af G20 herinde, der beskriver det ret grundigt. Kan så regne ud du ikke vil have G20 (på trods af det dejlige billede) så så er der vel egentlig reelt bare èn kandidat tilbage? ;)
Af Privat
Til MKT.

Nej jeg er ikke sindsyg vild med G20 men må dog erkende at jeg ender med et plasma tv.
(man har et standpunkt til man tager et nyt)

Jeg ved jo inderst inde at jeg ikke vil kunne glæde mig over at spare lidt på elregningen, hvis jeg samtidig taber på billedkvaliteten.

Jeg har, som et alternativ til G20, kigget lidt på Panasonic TX-P50V20 og Samsung PS50C7705
På disse er der små kr. 2000,- i forskel men er der også stor forskel på billedkvaliteten?
Af Mysen
Der er forskel, - også synlig, men da "stor" er en relativ størrelse, er det svært at svare på.

C7705 er bedre end G20.

V20 er endnu bedre og bedre end C7705.

C7705 er dog tynd og har nogle ekstra features såsom 3D og god filunderstøttende dlna. Den fås dog kun i 50". V20 kan du, så vidt jeg husker, godt få i 46"
Af Privat
Tak for hjælpen.

Har valgt, det blev et Samsung PS50C7705 så nu venter jeg bare på at modtage det.
Af lrev 1-2
Privat skrev:Tak for hjælpen.

Har valgt, det blev et Samsung PS50C7705 så nu venter jeg bare på at modtage det.
Hej.
Ja..du endte så med at købe en model med dårligere sort end den du startede med:c8705-men derfor kan det jo godt være at du bliver glad for den.Har selv valgt den fra af samme grund,og så p.g.a alle de "fejl" og skavanker der er skrevet om bla herinde.

Men håber du bliver tilfreds med dit valg,det er der jo trods alt mange som er.

lrev
Af Mysen
Sørme pænt at dig at prøve at skræmme en bruger, inden han modtager sit fjernsyn. Har du hovedet under armen lige nu, eller er det et bevist forsøg på at få ham til at ødelægge hans humør?

Desuden kan du ikke sammenligne sort på et Plasma i forhold til en edge led med en dimming funktion. Selv om jeg indrømmer at det er akilleshælen på c7705. Det er jo stadig et langt bedre tv, og så er det iøvrigt komplet urimelig at forsøge at overbevise ham om, at han har brugt sine penge forkert, når det kommer på et tidspunkt, hvor det er for sent at lave om...
Af lrev 1-2
"Sørme pænt at dig at prøve at skræmme en bruger, inden han modtager sit fjernsyn. Har du hovedet under armen lige nu, eller er det et bevist forsøg på at få ham til at ødelægge hans humør? "

Klap lige hesten kammerat-og opfør dig ordentligt:Det er aldrig for sent,man har en retur-ret,til gengæld mener jeg at det er direkte tåbeligt af dig ikke at nævne alle de kendte problemer med denne model over for en totalt "grøn" person som søger hjælp.Du har så p.... travlt med at retfærdigøre dit eget valg af tv over for dig selv,at du ikke kan se en rynke i rø... på modellen.

Mener desuden at det er lige friskt nok at anbefale en model som er notorisk kendt for et skuffende sort niveau,til en person som søger et tv med det modsatte.

Nej...der er ingen som skal skræmmes(heller ikke mig!!)-synes bare at du opfører dig tarveligt-enten det,eller også er du bare fornærmende uvidende på dette felt.

lrev
Af Mysen
Hvor ser du at jeg anbefaler det?

Jeg skriver bare, at det er bedre end G20 og at V20 er bedre end C7705. Desuden påpeger jeg, at den ikke fås i de ønskede 46"

Jeg er da bestemt ikke bleg for at acceptere, at det ikke er verdens bedste TV. Derfor skriver jeg jo også i flere tråde, at V20 er et sikrere valg, selv om det betyder, at man mister den gode dlna+3D.

Du må da sandelig gerne forklare for ham, at der har været en del, der har klaget over buzz på denne model, og at han ikke skal finde sig i noget, når han har 14 dages fortrydelses. Det er jo bare ikke det du skriver. Du påpeger nogle ting, du åbenbart ikke har forstand på, og skriver imellem linjerne, at han højst sandsynligt har dummet sig, selv om du da håber, at du tager fejl i denne påstand.

Det er da direkte destruktivt.

Jeg beklager, at jeg nok brugte et tarveligt udtryk, - det var for barnligt, og det indrømmer jeg. Jeg er bare træt af, at du gang på gang påpeger et eksisterende problem på denne måde, som fremfører købere af denne skærm som idioter, blot fordi DU ikke turde bevæge dig ud i et plasmakøb igen. Jeg har været heldig, at min model ikke lider af disse skavanker, der kan forekomme på et plasma, men netop derfor er det da min pligt at fortælle folk, hvad de får, hvis de undgår en mandagsmodel. Jeg nævner stort set altid, at der har været problemer med modellen, hvis jeg foreslår, at det er den, der bør købes. Men det foreslog jeg jo netop ikke i denne tråd...