Til snak, tips og diskussion om kalibrering af TV og monitors.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af etter
Hej

Jeg har netop købt et af overstående tv til mit sommerhus. Jeg har dog problemer med at indstille især den hvide farve på tvet. Stuen er ret mørk i det, men jeg synes stadig at den hvide farve ikke er tydelig og flyder lidt ud.
Jeg har prøvet at bruge en indstilling fra en engelsk hjemmeside, men synes den er lidt kunstig.

Er der andre venlige sjæle her på siden der vil dele deres indstillinger på Lgpj serien. O-O
Der er jo utrolig mange måder at indtille disse tv på, men ud af boksen er det jo helt håbløst!

Venlig hilsen
Jesper
Af kskruger
etter skrev:Hej

Jeg har netop købt et af overstående tv til mit sommerhus. Jeg har dog problemer med at indstille især den hvide farve på tvet. Stuen er ret mørk i det, men jeg synes stadig at den hvide farve ikke er tydelig og flyder lidt ud.
Jeg har prøvet at bruge en indstilling fra en engelsk hjemmeside, men synes den er lidt kunstig.

Er der andre venlige sjæle her på siden der vil dele deres indstillinger på Lgpj serien. O-O
Der er jo utrolig mange måder at indtille disse tv på, men ud af boksen er det jo helt håbløst!

Venlig hilsen
Jesper
Prøv de her indstillinger, måske kan de bruges:
http://reviews.plasmatvbuyingguide.com/ ... ation.html

Du må godt vende tilbage, om de kan bruges. :)
Af Makaus
Jeg ved jeg selv har været med i en debat om dette TV.

Jeg synes du skulle prøve at bruge søgefunktionen, det ville du få meget mere ud af.
Af etter
1: Jeg er ikke helt glad for den kalibrering de har lavet på den hjemmeside, du linkede til. Det var den jeg også prøvede selv, men det er sikkert øjnene der ser ;)

2: Jeg har ellers søgt på forum, men der kom "kun" 11 links der. Jeg kunne desværre ikke rigtig finde andres indstillinger der, men så må jeg jo bare prøve mig lidt mere frem. 8)

Tak for hjælpen til jer begge.

Jesper
Af kskruger
etter skrev:1: Jeg er ikke helt glad for den kalibrering de har lavet på den hjemmeside, du linkede til. Det var den jeg også prøvede selv, men det er sikkert øjnene der ser ;)

2: Jeg har ellers søgt på forum, men der kom "kun" 11 links der. Jeg kunne desværre ikke rigtig finde andres indstillinger der, men så må jeg jo bare prøve mig lidt mere frem. 8)

Tak for hjælpen til jer begge.

Jesper
Nu har jeg selvfølgelige ikke selv prøvet de indstillinger, men kan du uddybe hvad der er forkert, måske handler det om, at rette ganske få ting.
Af etter
4: Jeg synes, at farverne har lidt for meget "pang" og ansigter og lign. flød lidt ud. Jeg har ændret fra varm til normal i farve+lidt andre ting, skruet en smule på farvevalget osv. Nu har jeg faktisk fundet et (for mig) lækkert billede.
Et spørgsmål? Hvad dækker metode over? Jeg kan vælge mellem 2 points og 20 points IRE?

Venligst
Jesper
Af Phaerox
Med hensyn til kalibrering af TV, så er det generalt en dårlig idé at bruge en anden kalibrering. Det afhænger af dine egne lysforhold og hvordan reflektioner i vægene er, og 2 Tv er ikke ens uanset om de er kørt af på samme samlebånd. Du kan bruge nogle overordnede guidelines i din kalibrering af Tv'et, men lad vær at sæt det op efter et andet tv.

Du kan få kalibrerings DVD'er på nettet du kan bruge til formålet, ellers har LG da en glimrende Picture Wizard du kan bruge.

Ellers har du garanteret en gammel Starwars DVD liggende, der ligger en THX-optimizer på. Gør der på de fleste THX certificerede film på DVD og Blu-Ray. Den kan du også bruge til formålet.