Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

jaja, jeg ved det godt alle spørger om det.

Jeg ved bare ikke om man skal vælge samsungs LED UE40C6005, UE40C7705 eller UEC8705 eller vente på de nye modeller.

Jeg vil have en naturtro billede, fordi en sort bil skal være sort og ikke grå.
Det er mest børnene der sidder og ser tegnefilm, men far her skal også se nogle gode actionfilm. Det hænder også at jeg ser golf, så derfor skal bolden være hvid og græsset farveægte grønt.
Vi har et CRT TV og jeg vil ikke gå på kompromis med kvaliteten, men jeg synes ikke der er nogen TV der har fået perfekte anmeldelser.

Så hvad skal man vælge? 3D gider jeg ikke og at spare 3-4 K på 6005'eren kan jeg godt bruge, men er billedet i HD eller SD bedre på f.eks. 7705 eller 8705'eren???
Jeg synes ikke jeg ser nogen der er glade for deres 6005'er eller er det bare fordi der ikke er nogen der opretter indlæg om hvor glade de er for deres 6005'er?

Det var vist det hele,

MVH, Martin12.
martin12 skrev:jaja, jeg ved det godt alle spørger om det.

Jeg ved bare ikke om man skal vælge samsungs LED UE40C6005, UE40C7705 eller UEC8705 eller vente på de nye modeller.

Det er mest børnene der sidder og ser tegnefilm, men far her skal også se nogle gode actionfilm. Det hænder også at jeg ser golf, så derfor skal bolden være hvid og græsset farveægte grønt.
Vi har et CRT TV og jeg vil ikke gå på kompromis med kvaliteten, men jeg synes ikke der er nogen TV der har fået perfekte anmeldelser.

Så hvad skal man vælge? 3D gider jeg ikke og at spare 3-4 K på 6005'eren kan jeg godt bruge, men er billedet i HD eller SD bedre på f.eks. 7705 eller 8705'eren???
Jeg synes ikke jeg ser nogen der er glade for deres 6005'er eller er det bare fordi der ikke er nogen der opretter indlæg om hvor glade de er for deres 6005'er?

Det var vist det hele,

MVH, Martin12.
Hej.

Har selv lige bestilt en 8705,men med dit behov og interresser tror jeg du skal have dig en VT20 eller ps7705..altså plasma.

En led er IKKE naturtro,så...

lrev
Af FG
Eller LG PK760N eller LG PK950N, fed skærm - har en PK950N en uge gammel og har ingen problemer med burn in, retention, buzz eller andet - synes heller ikke refleksion er et problem - har derudover det bedste billede, design i forhold til størrelse og pris - PK950N fåes fra 8000 kr - se pricerunner
Af martin12
Jeg er bare lidt imod plasma og LCD uden LED, fordi jeg gider ikke en el regning der er 3 gange højre hvert år.
Det tiltaler mig at LED kun bruger lidt mere end de 90 W mit nuværende TV bruger.
Når det nu er børnene der bruger det mest, så synes jeg det er lidt overkill at de fyrer mindst 250W af i timen. Nogle gange er tv'er bare baggrundsstøj for dem.

MVH. Martin12.
Af MKT
Nærrigrøv :D

Men på den anden side så får du stort set samme strømforbrug i en kalibreret LCD uden LED som i en LCD med LED. Forskellen er bare at billedkvalitet/krone er bedre i LCD!
Af martin12
Hvilket LCD skal man så gå efter?
Af MKT
Jeg ved ikke så meget om LCD, men har set anbefalinger Sony EX500 og 700 serier så det kunne være en mulighed.
lrev 1-2 skrev:
martin12 skrev:jaja, jeg ved det godt alle spørger om det.

Det var vist det hele,

MVH, Martin12.
Hej.

Har selv lige bestilt en 8705,men med dit behov og interresser tror jeg du skal have dig en VT20 eller ps7705..altså plasma.

En led er IKKE naturtro,så...

lrev
Hvorfor valgte du 8705'eren? Skulle den ikke være dårligere end 7705'eren?

MVH. Martin12.