Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Prøv at sætte PK op med PX inde på avforums.com Her er der en væsentlig forskel

Rasmus skriver jo også under minusser for PK modellen at "den ikke er helt på højde med de bedste" imod C7705's "en af de allerbedste billeder man kan få idag" og VT20's "Dette er det bedste tv man kan købe idag".

PX950 henter umiddelbart C7705's forspring, men VT20 er stadig bedst. Om PX er 2000 kr. bedre end PK, er svært at sige. Samme kan sige om VT20 vs C7705. Det er jo et spørgsmål om, hvor meget man vil betale for klimaks, og at nogle øjne ser flere ting end andre. Men de 2000kr ekstra er altså BÅDE for 3D og et bedre billede.
Af THM
KingFabio skrev:Hey igen

Jeg må indrømme jeg pt er en anelse forelsket i LG's PK950! og efter testen herinde, er der vist ingen tvivl om man får noget for pengene! - Er det helt forkert?

Kan det passe både LG's 50PX950N og samsung's PS50C7705 er 3d? - hvis ja, syntes jeg det er trist at smide de ekstra penge efter, eftersom jeg slet ikke forstår det der med 3d endnu, mig og et par briller derhjemme sammen med kæresten / vennerne? - ITS A NO GO!

Og så til den omtalte G20, måske bare mig der har umenneskelig dårlig smag, men føj den er grim! :/ - Så det er også et "NO-GO"!

Kan forstå jeres mening om LG ikke er i top? - Må man spørge hvorfor?
en designpris fortjener den ikke, men jeg syntes ligesom netfors heller ikke G20 er grim, ejer en selv og er rigtig godt tilfreds indtil videre :)
Jeg har ikke noget imod LG. PK 950 er en rigtig god skærm omend knap så god som G20.
du kan roligt bestille en PK950n, da du får meget for dine godt 8000kr her :)
det er ikke kun 3d du smider penge efter ved at købe PS50c7705 eller PX950n de skulle også have et bedre billede i 2d ;)
Af KingFabio
Mange tak for alle de fine svar, så bliver der bestilt idag...
- Men nu står valget bare mellem 50c7705 og PX950n?! Er der mon noget hvor i tænker "Køb det i stedet for det, pga det?" ;;)

Bliver en lille smule skræmt når jeg læser om "burn-in" og "retention", troede faktisk de havde løst de problemer efterhånden, men går ikke ud fra det er noget der burde skræmme mig så meget, eftersom jeg næsten aldrig ser tv (altså tv2, dr, tv3 etc...), det er primært film og serier fra pc'en!
Af FG
Har set en del tv og film på mit uge gamle pk950n og har ikke oplevet nogen problemer med burn in, retention, buzz eller andet - bare et fedt tv med et flot design. Synes heller ikke refleksion er et problem som andre her inde skriver. Man får ikke bedre tv til pengene:-)
Af THM
KingFabio skrev:Mange tak for alle de fine svar, så bliver der bestilt idag...
- Men nu står valget bare mellem 50c7705 og PX950n?! Er der mon noget hvor i tænker "Køb det i stedet for det, pga det?" ;;)

Bliver en lille smule skræmt når jeg læser om "burn-in" og "retention", troede faktisk de havde løst de problemer efterhånden, men går ikke ud fra det er noget der burde skræmme mig så meget, eftersom jeg næsten aldrig ser tv (altså tv2, dr, tv3 etc...), det er primært film og serier fra pc'en!
det er fordi producenterne bruger en ny og hurtigere forsfor i 3d skærmene, og denne er mere følsom over for retention og burn in.
de mest modstandsdygtige på markedet idag er panasonics ikke 3d plasmaer :)
PK950 som vi diskuterede tidligere har retention, men efter min mening ikke så meget at det bliver problematisk...
PS50c7705 eller PX950n? af de to kan jeg personligt bedst lide designet på c7705 og den er også bedst ved reflektioner, hvilken der har det bedste billede ved jeg ikke... der er desværre en meget svingende kvalitet af de c7705'ere samsung sender ud, så selvom jeg bedst kan lide denne mener jeg PX950n er det sikreste valg O-O
Af KingFabio
Tror sgu det bliver det Samsung! :)

Lig en sidste ting, hvor mange par briller følger der med? :) - synes slet ikk det er noget jeg kan læse mig ud af, er det bare mig der er blind? :/

Og endnu engang; mange tak for hjælpen! :)
Brugeravatar
Af Princesslea
der følger ét par briller med.

Men hvis du vil være helt sikker, hvis det ikke står i teksten, så mail og spørg. Hvis det er parallelimport er der ingen brille. og ellers er det nemlig noget med at før en eller anden dato var der ikke en brille, den skulle man have af samsung selv, men nu skulle der være en i kassen med tv'et, altså hvis det er fra efter den bestemte dato..
Af KingFabio
Jaaaa, så kom dagen hvor skærmen kom hjem... uden tvivl et lækkert tv :)

Men men men... ved godt tv'et måske ikke er verdens dyreste (godt 11.000), men stadig, fy for den lede, sikken omgang retention... Billedet skal blot stå noget der minder om 5min så sidder fx tv3 ikonet fast og ja, det forsvinder da, men det kan let blive "hængene" et par min.
Er slet ikke skuffet over tv'et og dets mange funktioner, men for søren da, ang. retention er der da intet sket de sidste par år? - Ved ikk om jeg fortryder plasma, men hvis jeg skulle ud og have et nyt nu her, ville jeg KRAFTIG overveje LCD igen.

Nå, et par sure opstød, sorry... - er jo alt i alt, rigtig glad for det, størrelsen er perfekt, den æder alle min .mkv filer uden problemer, 720p ( 4 - 8gb) og 1080p (6 - 14gb), intetnet tv er great fun at rode med, det er ultra lækkert at se på osv osv... Og efter en kalibrering er billedet faktisk ret imponerende, især en omgang HDTV fascinere mig meget :) (Dog har jeg lidt problemer med HDTV, det som om det hakker og billedet går helt kold, men det kan jeg op oprette et spørgsmål om herinde senere)

Så endnu engang, mange tak allesammen for hjælpen! :)

PS: Hvis i har nogle spørgsmål om tv'et som jeg måske kunne hjælpe med, så spørg endelig.

Mvh Lars, en alt-i-alt glad TV-køber.
Af netfors
KingFabio skrev:Jaaaa, så kom dagen hvor skærmen kom hjem... uden tvivl et lækkert tv :)

Men men men... ved godt tv'et måske ikke er verdens dyreste (godt 11.000), men stadig, fy for den lede, sikken omgang retention... Billedet skal blot stå noget der minder om 5min så sidder fx tv3 ikonet fast og ja, det forsvinder da, men det kan let blive "hængene" et par min.
Er slet ikke skuffet over tv'et og dets mange funktioner, men for søren da, ang. retention er der da intet sket de sidste par år? - Ved ikk om jeg fortryder plasma, men hvis jeg skulle ud og have et nyt nu her, ville jeg KRAFTIG overveje LCD igen.

Nå, et par sure opstød, sorry... - er jo alt i alt, rigtig glad for det, størrelsen er perfekt, den æder alle min .mkv filer uden problemer, 720p ( 4 - 8gb) og 1080p (6 - 14gb), intetnet tv er great fun at rode med, det er ultra lækkert at se på osv osv... Og efter en kalibrering er billedet faktisk ret imponerende, især en omgang HDTV fascinere mig meget :) (Dog har jeg lidt problemer med HDTV, det som om det hakker og billedet går helt kold, men det kan jeg op oprette et spørgsmål om herinde senere)

Så endnu engang, mange tak allesammen for hjælpen! :)

PS: Hvis i har nogle spørgsmål om tv'et som jeg måske kunne hjælpe med, så spørg endelig.
Mvh Lars, en alt-i-alt glad TV-køber.
Når du først har fået indstillet tv'et efter indstillingerne fra testen, og set nogle gode (læst: masser af action) film, så vil du aldrig tilbage til LCD :p
Mit Samsung lider også en del af retention, og i starten var jeg meget bange for at ungerne skulle glemme at slukke efter en gang Nintendo WII, og derved lave burn-in. ;;)
Men nuhar jeg haft tv'et siden midten af August, og alt hvad der har været/er af retention, det forsvinder lige så hurtigt igen. :D
Jeg går i hvert fald ALDRIG tilbage til LCD. Er blevet meget forelsket i Plasma (B