Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SONICDK
nu skal jeg ud og invistere i et PANASONIC TX-P50VT20 med forsikring
har tænkt mig at købe det i hifi klubben medmindre i kender en god pris et andet sted vil bare vide følgende
hvordan er deres forsikring?
hva er chancen for pixelfejl og burn-in i det tv ?
hva andre kan der forekomme på sådan et tv
og hvor nemt er sådan et at sætte fod på ? syntes det virker dyrt at give 800 kr for at få det gjort

http://www.hifiklubben.dk/produkter/fla ... sma-tv.htm

på forhånd tak :)
Brugeravatar
Af MigSelv
Jeg har endnu ikke oplevet pixel fejl, på et Panasonic plasma. Hvis der mod forventning, er pixelfejl, dækker HiFi klubben - Panasonic uden problemer ( bemærk HFK yder 2½ år ægte garanti, det ½ år ydes ved registrering som medlem på HFK's site ).
Burn in er vel ikke registreret endnu, men erfaring siger, at retention er de nye plasmaer mere følsomme overfor. Om det stopper med tiden, tilkøringsperioden, ja det må tiden jo vise.
Montering af fod, ingen problemer i det. Det kræver blot 2 mand, der kan løfte tv og styre det på plads. Lad plastik blive siddende på rammen, under montage af fod, det modvirker fedtfingre på selvsamme. Det kan også anbefales, at hænge et lagen over panelet, dette modvirker også fedtpletter, hvis man ved et uheld berører skærmen.
Fjern armbåndsure o.lign., det kan ridse ved et uheld.
Foden placeres på sin plads, tv løftes med en hånd i hver ende under panelet, den anden hånd støtter panelet ( placeres i toppen på rammen omkring panelet ).
Kassen åbnes ved, at trække de 4 hvide plastiklåse ud af kassen ( placeret nederst på siden i hver ende ). Nu kan indpakningen løftes af, og tv står i en lille bund ( nederste indvendige del af kassen ).
Rundt om tv findes, briller, remote, manual, elledning og fod samt pose med skruer til tvfod.
Samlet tid for udpakning og montering, er vel omkring 10 minutter.
Af SONICDK
og så lige en sidste ting
kan jeg kører det der break-in via usb ? fx fra min 2gb ?
og hvor henter jeg filen
Brugeravatar
Af MigSelv
http://www.recordere.dk/download/
Linket henviser til break in software, der kan brændes til cd/dvd. Det kan sikkert også "brændes" til usb, men ved ikke om det kan afspilles via Pana usb indgang.
Brugeravatar
Af MigSelv
VT30 er måske lige rundt om hjørnet, kan måske være en mulighed, at vente til den er på markedet.
Af SONICDK
så kan man jo vente til det næste bliver billigere osv planen er at købe et rigtigt lækkert 2D tv med 3D som mulighed og har bare ventet til det faldt i pris

3D er jo ikke udviklet ordenligt ifølge det jeg læser og der går jo nok nogle år
om 5-6 år kan jeg jo invistere i et virkelig godt Primært 3D tv

desuden ahr jeg 15.500 kr og det kommer VT30 jo ikke til at koste ;)