Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har lige skiftet fra Yousee analog til Yousee Clear digital. Men jeg mangler nogle kanaler, jeg ringede til Yousee som var så flinke at sende mig et langt antenne kabel (gratis icon smile approve Forum) så jeg kunne tilslutte mit tv direkte til deres stikdåse, og så virker det. De kanaler jeg mangler er bl.a. TV3+ og 6'eren, ifølge Yousee ligger de i samme klump (MUX??)

I huset er der trukket tabler på loftet (ikke af mig) hvor der sidder en splitter og derfra til stikdåser i alle rum. Det virkede fint med analog tv, men ikke med digital.

Jeg har prøvet at bypasse splitteren ved at forbinde kabel fra Yousee dåse direkte til kablet til dåsen ved TV - men det hjalp ikke

Min opstiling ser således ud (uden splitter):

Yousee dåse -> coax kabel -> TD250 dåse -> indmuret kabel / loft -> TD260C dåse -> tv

Alle kabler på nær de indmurede/på loftet har jeg skiftet til kvalitets kabler. Jeg ved ikke hvilken type kabler der bruges på loftet. Det er 5mm tykke coax kabler med f-stik.

Hvad gør jeg nu?
Skifter dåser?
Trækker nye kabler?

Har pt. kun et TV så har ikke brug for splitter lige nu.
Claus_lyhne skrev:Hej,

Jeg har lige skiftet fra Yousee analog til Yousee Clear digital. Men jeg mangler nogle kanaler, jeg ringede til Yousee som var så flinke at sende mig et langt antenne kabel (gratis icon smile approve Forum) så jeg kunne tilslutte mit tv direkte til deres stikdåse, og så virker det. De kanaler jeg mangler er bl.a. TV3+ og 6'eren, ifølge Yousee ligger de i samme klump (MUX??)
I huset er der trukket tabler på loftet (ikke af mig) hvor der sidder en splitter og derfra til stikdåser i alle rum. Det virkede fint med analog tv, men ikke med digital.
Jeg har prøvet at bypasse splitteren ved at forbinde kabel fra Yousee dåse direkte til kablet til dåsen ved TV - men det hjalp ikke
Har jeg forstået dig rigtigt så har du overhovedet ikke noget digitalt signal, med mindre du bruger det tilsendte kabel?
Det lyder som om det problem kunne løses med en antenneforstærker.
Men når du har digitalt signal, så mangler du de nævnte kanaler?
De kanaler ligger ikke et andet sted? Yousee har jo arrangeret lidt om, efter de også kom i HD.
Af Claus_lyhne
Jeg har alle digitale kanaler på nær fem, den finder kanaler (laver en plads til dem og kan skrive hvad de viser) men der ikke noget billede/lyd.

Det virker perfekt hvis jeg tilslutter kablet fra Yousee direkte fra TV til deres dåse i væggen, men fruen er ikke så tilfreds med et kabel på tværs af stuen :s

Jeg vil gerne kunne bruge de dåser jeg har i væggen i alle rum
Af kskruger
Dit problem er desværre et kendt problem, jeg ved ikke hvorfor det altid går udover TV3 med flere. Du kan løse det med en antenne forstærker. Men lad vær med, at købe de helt billige, de dur ikke godt nok, eller går hurtigt i stykker. Underligt nok, så virker det som om, at det digitale DVB-C signal er mere følsom for dårlige signal/kabler/stik end det analog signal.
Af noxity
Problemet skyldes støj i luften på de frekvenser hvor kanalerne ligger.

En primær kilde til denne støj er bla. DVB-T netværket. Og den er ret svær at slippe af med, så enten pakker du dit hus ind i sølvpapir, eller også bruger du HF-tætte kabler :)

Støj kan selvfølgelig også skyldes mange andre ting. Hvis du f.eks har en del ledningsspaghetti med strømforende kabler og din antenneledning er viklet ind i det, så kan kablerne forstyrre hinanden.

I dit tilfælde kunne det godt lyde som om at de indmurede kabler er for dårlige. Er ikke klar over hvor langt dit kabeltræk er, men det kan selvfølgelig også være en faktor.

Det vigtigste at huske er at det svageste led i kæden bestemmer kvaliteten. Et 0,5m rimelig kraftig kabel der fulgte med en Slingbox, var nok til at nogle af mine HD-kanaler begyndte at pixelere. Så selv kraftige kabler kan være dårlig afskærmet. Det er altså ikke en kvalitetsparameter.

Håber det gav lidt afklaring :)
Af pana man
Min kæreste har en Samsung :(( hvor flere af DVB-C kanalerne hakkede, jeg tog så hendes "bilka" fordelerstik fra vægudtaget af, så kun Samsung` orginale antenne ledning sad i, det hjalp på nogle af kanalerne, men havde så lige købt en antenneledning med forgyldte stik, så den kunne jeg jo passende teste og se om der var noget om snakken med kvalitet/pris, dèt var der, så nu kører alle kanalerne fint, også selvom jeg satte fordeleren i igen, plus at de analoge kanaler ser bedre ud. . :)

Mvh.