Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Abubu
Hej.

Jeg har mig et phillips aurea 3 modellen (pfl9904h). Problemet er, at når jeg spiller på den, så er det som om at spillet reagere lidt langsommere end på mit gamle fjernsyn? Er der noget man kan gøre ved dette problem eller er det bare en mangel på dette fjernsyn? :(
Af Mysen
Det er højst sandsynligt langsommere på dit tv. Men du skal have slået alle billedbehandlinger fra 200hz systemet fra. De hedder vist "200hz Clear LCD" og "Perfect Natural Motion". Muligvis kan du endda finde en "spiltilstand" et eller andet sted. Ved det ikke, men mange har sådan en feature.
Af Senic
Prøv at slå HD Natural Motion fra - har læst at det giver væsentligt mere input lag - præcis som du skriver.
OK - havde ikke lige set Mysen havde svaret...
Af malthe
Hej abubu,

Hvor kunne du få det aurea til 12000 kr? Syntes ikke de bliver solgt mange steder mere?

Oplever du stadig problemer ved spil...?

Mvh Malthe
Af Abubu
malthe skrev:Hej abubu,

Hvor kunne du få det aurea til 12000 kr? Syntes ikke de bliver solgt mange steder mere?

Oplever du stadig problemer ved spil...?

Mvh Malthe
Jeg købte det på restlager, da de kun havde 2 tilbage. De skulle bare af med de sidste modeller. Købte det fra Avshoppen.se (der er gratis fragt til DK)

Efter jeg har slået systemerne fra, så hakker det ikke mere :) Synes bare det virker underligt at man skal slå alle de systemer fra, før det virker optimalt :S

Hvis de ikke har flere ved AVshoppen, så ta til eksperten eller Fona, og spørg om de har nogen på restlager et sted i DK. Det eneste problem med dem er, at de tager overpris. tror de tager 15000kr
Af Mysen
Abubu skrev:Efter jeg har slået systemerne fra, så hakker det ikke mere :) Synes bare det virker underligt at man skal slå alle de systemer fra, før det virker optimalt :S
Det er egentlig logisk nok, når du tænker på, at disse systemer jo tilføjer ekstra arbejde til skærmen. Det der sker er, at man beder skærmen at beregne, hvordan billeder, der egentlig ikke eksisterer. Dette kræver selvfølgelig lidt tid, og tilføjer derfor lidt forsinkelse af alle billederne.
Af Abubu
Mysen skrev:
Abubu skrev:Efter jeg har slået systemerne fra, så hakker det ikke mere :) Synes bare det virker underligt at man skal slå alle de systemer fra, før det virker optimalt :S
Det er egentlig logisk nok, når du tænker på, at disse systemer jo tilføjer ekstra arbejde til skærmen. Det der sker er, at man beder skærmen at beregne, hvordan billeder, der egentlig ikke eksisterer. Dette kræver selvfølgelig lidt tid, og tilføjer derfor lidt forsinkelse af alle billederne.
Ja, på den måde er det logisk nok. Men mega ulogisk når man tænker på det kun giver en negativ effekt til billedet når systemerne er sat til? Så forstår jeg ikke hvorfor producenten har lavet dette ? :)
Af Mysen
Det er jo et system, der sagtens kan være nyttigt. Det kræver bare at man sidder foran en skærm med en god interpolation. Desuden er det lidt en smagssag, om man kan lide det eller ej. Selv om, at du har ret i, at de fleste hellere vil undvære. Men på nogle kan man jo vælge interpolation fra of beholde scanning backlight, of så er det temmelig nyttigt.

Men vigtigst er nok, at ni ud af 10 tror at de 200 Hz eren væsentlig del af billedkvaliteten, så hvis det ikke var på modellen, ville de jo tabe markedsandel i forhold til de andre mærker med 100-400 Hz.