Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KingFabio
Hej

Da jeg i den sidste tid (ca. 1 års tid) har været meget travlt beskæftiget med mit job, har jeg desværre haft utrolig dårlig tid til at følge med i, hvad der er sket i tv-verdenen. Så lidt hjælp til dette ville helt klart være at foretrække... :)

Jeg står pt. og skal have fundet mig et nyt tv til stuen, da det gamle blev ødelagt og fik en fin pose penge af forsikringen. Det gamle var et 40" og da afstanden er blevet længere mellem sofaen og tv'et end i sin tid, da tv'et blev købt, kunne jeg godt bruge et noget større tv.

Da jeg er personlig stor fan af Philips design og deres ambilight, ville det være et stort plus, MEN slet ikke nødvendigt!

Lidt "krav":

Tv'et skal gerne være 46"++!
Tv'et skal kunne klare en omgang 1080p
Tv'et bruges utrolig lidt til TV (antenne)(ca. 1 time om ugen)
Tv'et bruges primært til film og serier i 720p og 1080p...

Jeg har kigget på LG's 60PK250N, men efter at have søgt lidt rundt både herinde og google, lader det ikk til tv'et er pengene værd...?!

Så kom da endelig med lidt bud, hvorfor og hvorfor ikke jeg skulle købe? :)

Mvh

Lars

Jeg undskylder på forhånd med min dansk, håber i forstår mig alligevel.
Af netfors
Går du mest op i billedkvalitet, eller i design?
Hvad for et prisleje snakker vi om?
Hvor langt sidder du fra skærmen?
Af KingFabio
Billedkvalitet og design er to ting der begge bør være i orden. Ang. billedkvalitet er jeg lidt blank må jeg indrømme, derfor ønskes lidt hjælp hertil. Og ang. design: ingen tv'er hvor der er store højtalere ude i siden, bunden eller andet tosset, ingen sølv tv eller andre sære farver, KUN sort!

Prisleje burde gerne holdes mellem 6 - 12k...

Sidder ca. 3,5m fra tv'et.
Af netfors
Ok. Ud fra dine ønsker/krav vil jeg anbefale dig at kigge på en plasma skærm på ca. 50" :)
Med et prisleje på mellem 6-12k er der rimelig mange muligheder.
Panasonic: P50G20E eller P50V20. Det er ikke sikert dette går design mæssigt ;;)
LG: 50PK760N eller 50PK950N eller 50PX950N
Samsung: PS50C7705

Dette var bare nogle af mulighederne. Hvis det skal være LCD, håber jeg der er andre der kan hjælpe, de nye LCD modeller ved jeg ikke så meget om ;;)
Af MKT
I og med det hovedsageligt skal bruges til film og serier bør det være plasma. Har du en lys stue eller vinduer direkte bag tv'et ville jeg vælge G20 da der er mindre refleksioner, hvis ikke ville jeg nok gå efter PK950N (evt PX modellen men ved ikke om den er så mange kroner bedre end PK) pga. det alt for lækre design. Samsungs c7705 har også fået gode ord med på vejen!
Af netfors
Jeg er selv gået fra et 37" Philips med Ambilight (som jeg troede, jeg ikke kunne leve uden ::l ) til et Samsung PS50C7705.....Og jeg er bestemt ikke blevet skuffet. Samsungs C7705 er et kanon tv :D
Min model lider lidt af retention, men det forsvinder rigtig hurtigt igen, og er ikke noget der generer mig!!

Jeg tror desværre ikke G20 er noget for dig....Det er jo ikke en helt sort skærm, den er vel nærmest blålig!! :s
Af PeterD
Samsung C7705 eller Pana G20 vil jeg også sige...

Panasonic G20 er efterhånden i modellens "efterår" men er stadig et af de allerbedste skærme du kan få. Fantastisk billede til ca. 6200 kr

Samsung: Fantastisk allrounder....Close Call..... Panasonic O-O Samsung
Af netfors
PeterD skrev:Samsung C7705 eller Pana G20 vil jeg også sige...

Panasonic G20 er efterhånden i modellens "efterår" men er stadig et af de allerbedste skærme du kan få. Fantastisk billede til ca. 6200 kr

Samsung: Fantastisk allrounder....Close Call..... Panasonic O-O Samsung
Med ca. 3,5 m ville jeg nok vælge 50" modellen til ca. 9000,- 8) Men stadig et kanon tv til prisen!!
Samsung har efter min mening det flotteste design. Men jeg synes dog ikke G20 er grim som mange siger O-O
Af KingFabio
Hey igen

Jeg må indrømme jeg pt er en anelse forelsket i LG's PK950! og efter testen herinde, er der vist ingen tvivl om man får noget for pengene! - Er det helt forkert?

Kan det passe både LG's 50PX950N og samsung's PS50C7705 er 3d? - hvis ja, syntes jeg det er trist at smide de ekstra penge efter, eftersom jeg slet ikke forstår det der med 3d endnu, mig og et par briller derhjemme sammen med kæresten / vennerne? - ITS A NO GO!

Og så til den omtalte G20, måske bare mig der har umenneskelig dårlig smag, men føj den er grim! :/ - Så det er også et "NO-GO"!

Kan forstå jeres mening om LG ikke er i top? - Må man spørge hvorfor?
Af Mysen
50PX950 og PS50C7705 er begge med 3D. Men de er altså begge bedre end PK950n, når du kigger på billedkvalitet. Derfor kan du ikke sammenligne merprisen direkte med 3d featuren.

Hvis du ikke kan lide G20, er det en god idé med enten 50" LG eller Samsung. Eller vent til 2011 Panasonic kommer. Den er pænere.
Af MKT
Det eneste man kan have mod LG's skærme (imo) er at den faktisk har en del reflektioner. Der er G20 markant bedre, men som du selv kan læse i Rasmus' test så er den så tæt på G20 billedkvalitet som man næsten kan komme.

Personligt synes jeg også at G20 er gyselig og LG's design er stilrent. Taget det i betragtning og risikoen for at få en G20 der buzz'er synes jeg ikke der er nogen tvivl. PK950N er endda 1000 kr billigere!
Af Mysen
Jeg er helt enig, men der er også sket en del med prisen på LG's modeller. Panasonic derimod har valgt at holde prisen. Desuden er G20 meget mere dominerende på 42" modellen, da der her ikke er nogen, der kan hamle op med billedet i forhold til bare 6000 kr.
Af netfors
KingFabio skrev:Hey igen

Jeg må indrømme jeg pt er en anelse forelsket i LG's PK950! og efter testen herinde, er der vist ingen tvivl om man får noget for pengene! - Er det helt forkert?

Kan det passe både LG's 50PX950N og samsung's PS50C7705 er 3d? - hvis ja, syntes jeg det er trist at smide de ekstra penge efter, eftersom jeg slet ikke forstår det der med 3d endnu, mig og et par briller derhjemme sammen med kæresten / vennerne? - ITS A NO GO!

Og så til den omtalte G20, måske bare mig der har umenneskelig dårlig smag, men føj den er grim! :/ - Så det er også et "NO-GO"!

Kan forstå jeres mening om LG ikke er i top? - Må man spørge hvorfor?
Jeg ved ikke så meget om LG, men jeg synes da klart deres tv får gode anmeldelser de fleste steder, så jeg ville ikke være bekymret med at vælge et LG tv.
Grunden til jeg valgte Samsung frem for LG og Panasonic var ikke så meget pga 3d, men fordi Samsung har DVB-S tuner, og PVR funktion.
Hvor meget PX modellen er bedre end PK, ved jeg ikke. Forskellen på 50" er ca. 2k ;;)
Men som der bliver sagt er det ikke kun 3D du betaler ekstra for. :o PX er altså også LG's plasma topmodel

Jeg synes helt klart du skal gå efter en af de 2 LG modeller....Og jeg tror ikke du bliver skuffet :D :p
Af mjkc
Jeg kan varmt anbefale et LG Pk950N. Købte mit i maj sidste år hos Justbuyit.dk og har ikke haft problemer overhovedet. Alt står flot med de indstillinger som anbefales i testen her på siden.

Om det er bedre eller dårligere end Panasonic og Samsung ved jeg ikke, da jeg ikke har set dem, men designet på Lg'en er i topklasse.

Før havde jeg et LCD - Toshiba - og jeg har bestemt ikke fortrudt købet af et plasma.