Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Har lige nu et tv fra 1992, som efterhånden har tjent sin værnepligt i stuen. Så skal ud og finde et fjernsyn, problemet er bare at SU'en skal betale.
Har kigget efter brugt, men problemet er at fjernsynene så mangler mpeg 4 understøttelse.

Det eneste krav til fjernsynet er, at det kan se fjernsyn, også i fremtiden, inklusiv HD-kanalerne. Har yousee kabel tv.
Derudover skal TV'et kunne bruges til at slutte til computeren via HDMI. Skal ikke decideret game, men nok nærmere se film og spille lidt fm. Så det skal tv'et kunne klare.

Vil et fjernsyn med 1366 x 768 opløsning kunne det?
Overvejer lidt Elgigantens http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -32-lcd-tv .
Af thomasjn
Hvis du bor i nærheden af elgiganten/Bilka, eller lign. butik, så gå derind engang imellem.
De har som regel nogle billige demovarer stående, som ikke fejler noget.
Det var sådan jeg fandt mit fjernsyn :), man får meget mere for pengene på den måde.

Bare husk at spørg i butikken hvad der er galt med varen, siden den bliver solgt som demo.
Af Excile
Lyder som en god idé thomasjn!

Min tanke er bare om et så billigt fjernsyn kan køre ordentligt når man slutter sin computer til? Billedet vil ikke hakke og gå langsomt?

Og er der noget man skal overveje mht. opløsning når man slutter computer til?
Af netfors
Excile skrev:Lyder som en god idé thomasjn!

Min tanke er bare om et så billigt fjernsyn kan køre ordentligt når man slutter sin computer til? Billedet vil ikke hakke og gå langsomt?

Og er der noget man skal overveje mht. opløsning når man slutter computer til?
Du skal være opmærksom på, at det er en plasma skærm! O-O Plasma skærme er ikke glade for stillestående billeder, som f. eks en pc der ikke bliver brugt i længere tid :s Men hvis du husker at sluke for skærmen, når du ikke bruger den, tror jeg ikke der er de store problemer :)
Af Excile
Det er ikke plasma, i hvert fald ikke det jeg linkede til:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -32-lcd-tv

Jeg har bare brug for lidt gode råd, omkring hvordan det vil virke med min computer, når nu opløsningen er 1366 x 768?
Bliver jeg nødt til at gå efter 1920 x 1080 når jeg vil bruge den med min computer?
Af netfors
Excile skrev:Det er ikke plasma, i hvert fald ikke det jeg linkede til:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -32-lcd-tv

Jeg har bare brug for lidt gode råd, omkring hvordan det vil virke med min computer, når nu opløsningen er 1366 x 768?
Bliver jeg nødt til at gå efter 1920 x 1080 når jeg vil bruge den med min computer?
Undskyld....Det var linket fra MMT jeg henviste til som plasma ;;)
Du kan sagtens bruge en skærm med 1366x768. Det gør jeg selv (en gammel 27") Hvor stor forskellen vil være, ved jeg ikke, men Grundig skærmen burde virke fint :D
Og det er sku en ok pris :p
Af Winnick
Hvorfor skulle opløsningen gøre en forskel på om du kan bruge den fra din computer?

Jeg har kørt med et 32" med samme opløsning uden problem - så jeg forstår ikke hvad det er du er nervøs for? :-)

Og hvorfor skulle billedet hakke eller gå langsomt fordi du bruger computeren som kilde?

mvh

Casper