Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg ønsker YouSee's Samsung HDD optager eller istedet bør købe en standalone D-C8500. Jeg er kommet frem til følgende negativer:

YouSee box:
- Abonnement
- Strømforbrug
- Ingen DLNA(?)

Standalone BD-C8500:
- Ingen on-demand features
- Middelmådigt interface

Men da det primært er HDD optager og deling af indhold der intereserer mig, er spørgsmålet så om ikke C8500 derfor egner sig bedst?

Tillægsspørgsmål: Er der forskel på den måde de optager på? Jeg tænker på, bliver et program typisk optaget via dets tidskode ligesom gammel video (som jo kan betyde at optagelse starter et par minutter for tidligt eller sent), eller fungerer det på den måde at optagelse er baseret på unikt EPG id for programmet der sendes ud, og derved altid vil starte/slutte optagelsen på de korrekte tidspunkter?
Af noxity
Jeg vil stille det op på en helt anden måde!

Yousee boksen koster 89kr / md.
Samsung koster 3000kr.

Yousee boksen bliver altså først en dyrere løsning efter ca. 3 år. Og det er vel ca. der at du alligevel skal til at udskifte den. Enten som følge af slidtage, eller fordi signalet IGEN har ændret sig.
Yousee boksen har den fordel, at hvis de kommer med en ny boks, så vil du jo kunne få denne uden beregning.

Så prisen er altså den samme hvis du ser på 3 år.

Så forskellen ligger i Bluray eller On-demand. Hvad vægter mest ? :)
Af casper.bang
noxity skrev: Så forskellen ligger i Bluray eller On-demand. Hvad vægter mest ? :)
Jeg har allerede bluray afspiller, så stillet op på dén facon er der jo ikke noget at debattere. :) Men hvad mht. til adgang til optagede udsenhdelser. Er der DLNA på YouSee boksen? Jeg går også ud fra det er temmelig no-no at smide en større HD i YouSee boksen?
Af Peter Schrøder
noxity skrev:Yousee boksen koster 89kr / md.
Samsung koster 3000kr.
Man kan jo også købe Yousee boksen. Den koster omkring 2700,- svjh.
Af noxity
"Den nuværende version af YouSee Plus-boksens harddisk er på 320 GB"

Så mon ikke du har plads nok?

Der er ingen DLNA så vidt jeg ved. Så hvis du vil afspille ting fra netværket, så skal der en anden løsning til.

Har du tænkt dig at benytte boksen som tuner ?
Du vil jo få adgang til nogle HD kanaler (TV2 sport HD) i form af programkortet.
Af noxity
Peter Schrøder skrev:
noxity skrev:Yousee boksen koster 89kr / md.
Samsung koster 3000kr.
Man kan jo også købe Yousee boksen. Den koster omkring 2700,- svjh.
Ja det ved jeg godt, men synes helt klart at det er en fordel at leje boksen, da den type produkters levetid typisk er ret kort. Ofte bliver de forældet efter ca. 2 år. Når du lejer, så har du altid det nyeste.
Af casper.bang
Den nuværende version af YouSee Plus-boksens harddisk er på 320 GB. Så mon ikke du har plads nok?
Nja, ikke hvis jeg vil bruge den som video-NAS og smide mine DVD serier ind på disken. Det virker som om YouSee's boks bruger 2.5" diske der nu er oppe på 1GB, mens stand-alone HD løsningen tager en 3.5" disk og snildt vil kunne tage en 2TB.
Der er ingen DLNA så vidt jeg ved. Så hvis du vil afspille ting fra netværket, så skal der en anden løsning til.
Hmm ja det var jo dét jeg tænkte, her virker stand-alone boksen som en bedre løsning... selv om jeg ikke ved om min PS3 ville kunne benytte dens DLNA server.
Har du tænkt dig at benytte boksen som tuner ?
Nope, jeg har fine digitale tunere i TV'erne allerede og skal ej heller bruge kort til eksotiske kanaler.
Af noxity
Boksen koster 89kr pr md, heraf går de 30kr til kortet. Tror ikke det er muligt at leje boksen uden et kort, men det kan du jo altid spørge Yousee om.

Det er kortet som giver dig adgang til de ekstra kanaler og on-demand tjenester. Start forfra og TV-arkiv burde virke uden kort.
Af dkscan
noxity skrev: Det er kortet som giver dig adgang til de ekstra kanaler og on-demand tjenester.
Efter at HD-bonuskanalerne er blevet givet fri er der dog kun ekstra kanaler med kortet, hvis man abonnerer på tillægspakker.
noxity skrev: Start forfra og TV-arkiv burde virke uden kort.
Det gør de ikke.
Af casper.bang
dkscan skrev:
noxity skrev: Det er kortet som giver dig adgang til de ekstra kanaler og on-demand tjenester.
Efter at HD-bonuskanalerne er blevet givet fri er der dog kun ekstra kanaler med kortet, hvis man abonnerer på tillægspakker.
noxity skrev: Start forfra og TV-arkiv burde virke uden kort.
Det gør de ikke.
Tja med disse bemærkninger er jeg nok mest tilbøjelig til at ville invistere i en standalone optager, hvor jeg snildt kan smide en stor HD i og udnytte DLNA fra.
Af noxity
dkscan:
Der er stadig kanaler som ikke er frigivet, man som kortet giver adgang til. Heriblandt TV2 Sport HD.

Det er jo kun kanaler som er et direkte spejl af SD kanalen, som er gratis. Det er TV2 Sport HD ikke.
Af OleA
noxity skrev:dkscan:
Der er stadig kanaler som ikke er frigivet, man som kortet giver adgang til. Heriblandt TV2 Sport HD.

Det er jo kun kanaler som er et direkte spejl af SD kanalen, som er gratis. Det er TV2 Sport HD ikke.
Har de ikke fuldstændig samme programflade nu? Det synes jeg de har haft efter nytår.
Af noxity
Har læst at det var planen, men er ikke sikker på at det er sket endnu. Kanalen står ihvertfald stadig som "kræver kort" hos Yousee.
Af dkscan
noxity skrev:dkscan:
Det er ikke korrekt. TV2 Sport HD kan godt ses uden kort.
Der var tvivl omkring denne da YouSee meldte ud omkring åbningen af HD-kanalerne, men det blev klarlagt og den er med blandt de frie HD-kanaler.