Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle
Jeg har desværre problemer med min ellers udmærkede Samsung UE40c6000 LED skærm. Kort fortalt er lyden over mit surroundanlæg foran billedet på skærmen. Udfra hvad jeg kan læse mig frem til er det skærmens billedbehandling der er problemet - ved en fejlsøgning med et lcd tv kunne jeg også konkludere, at det er led skærmen der er problemet og ikke resten af setup´et. Læs evt. mere her: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_post ... 87709&PN=1

Nu kommer det store spørgsmål så; hvad gør jeg, hvis jeg beslutter mig for en ny skærm? Jeg er glad for Samsungens design, men når det går forud for dens funktion, står jeg af. Derfor er mine kriterier:

1. God billedkvalitet
2. 42``
3. INGEN synkroniserings-problemer
4. Pris under 6000 kr.
5. God billedkvalitet...

Mange herinde anbefaler Panasonics plasmaskærme, og det er bestemt en mulighed. Men de ser lidt klodsede ud i designet. Er deres tv det bedste man kan komme i nærheden af, som løser mine problemer, eller er der andre bud?

Theis
Senest rettet af Theis k 16 jan 2011, 19:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af MigSelv
Har dit surround anlæg ikke mulighed for, at justere lip sync?
Du kan også gøre et forsøg med, at "nedtone" de forskellige billedbehandlingskredsløb. Dette nedsætter tiden, førend billede vises, og kan måske derfor følge lyden bedre.
Af Theis k
Jeg har nedtonet alle behandlingerne, så det skulle gå så hurtigt som muligt. Jeg har indstillet audio-delayet til 120ms, hvilket jo er ret meget, men det er ikke nok.
Af Akyhne
Er du sikker på du ikke har givet den for meget? Jeg blev selv snydt da jeg skulle justere mit tv med min receiver første gang. Jeg kom simpelthen til at "overhale" for meget.

Hvad med en software-opdatering, hvis det ikke lykkes?!
Af Theis k
Tak for svar! Jeg har desværre ikke givet den for meget, jeg kan stadig se at billedet er bagefter. Jeg har ikke kunnet få softwareopdateringen til at virke, men ifølge andre (der har haft samme problem), er det en underdimensioneret processor i tv'et der er skyld i det.

Jeg har snakket med Samsung og butikken tv'et er købt i, så nu håber jeg at det kan ordne sig via en reklamation - det tv er simpelthen ikke til at leve med.
Af Peter Schrøder
Theis k skrev:Tak for svar! Jeg har desværre ikke givet den for meget, jeg kan stadig se at billedet er bagefter. Jeg har ikke kunnet få softwareopdateringen til at virke, men ifølge andre (der har haft samme problem), er det en underdimensioneret processor i tv'et der er skyld i det.
Jeg har et Samsung 46UE6050. Uden lipsync problemer.
Jeg har desuden, bare for sjov, søgt på Google Efter fabrikat model lipsync. Det ser ud til lipsync problemer kan forekomme på alle fabrikater.
Af Theis k
Peter Schrøder skrev:
Theis k skrev:Tak for svar! Jeg har desværre ikke givet den for meget, jeg kan stadig se at billedet er bagefter. Jeg har ikke kunnet få softwareopdateringen til at virke, men ifølge andre (der har haft samme problem), er det en underdimensioneret processor i tv'et der er skyld i det.
Jeg har desuden, bare for sjov, søgt på Google Efter fabrikat model lipsync. Det ser ud til lipsync problemer kan forekomme på alle fabrikater.
Interssant! Er det også hvis lyden fra afspilleren kører direkte til receiveren, og billedet videre til tv'et?
Ja, du har nok ret i at det kan forekomme ved alle fabrikater. Min opfattelse er imidlertid at plasma skulle være bedre i den henseende - er der nogen der kan be- eller afkræfte det?
Af Peter Schrøder
Theis k skrev:
Peter Schrøder skrev:
Interssant! Er det også hvis lyden fra afspilleren kører direkte til receiveren, og billedet videre til tv'et?
Ja, du har nok ret i at det kan forekomme ved alle fabrikater. Min opfattelse er imidlertid at plasma skulle være bedre i den henseende - er der nogen der kan be- eller afkræfte det?
Jeg har en Blueray afspiller og Yousee box sat til receiveren (Onkyo) med HDMI. Og et HDMI kabel fra receiver til tv. Jeg havde lipsync problemer i starten, indtil jeg slog alle billedforbedrende features fra. Så jeg kører 50hz, uden kantforbedring, uden ekstra skarphed og uden ekstra sort. Der er hverken lipsync problemer fra Yousee boksen eller fra blueray afspilleren. Receiveren står på 0,0 i forsinkelse.