Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mysen
Jaja, jeg kan godt se at de 2 slags forsinkelser ikke det samme, men jeg mener stadig at sammenligningen kan bruges. Især ved konsolspil og ved skydespil. Om der er forsinkelse på din mus og den grafiske del ved at den lille pil ikke bevæger sig, før 40ms efter du beder om den, er selvfølgelig ganske irriterende. Men det er efter min mening mindst ligeså irriterende, hvis du giver en kommando, og der så går tilsvarende tid inden den kommando udføres.
Jeg kan tydelig huske, hvor meget bedre, jeg spillede som vært, end når jeg gæstede host en amerikansk vært med en ping på 200ms. Det er jo ikke kun grafisk, det drillede. Man bliver bare ringere til at spille med en høj ping, og det i sig selv er jo også ganske irriterende.
Jeg spillede en del Uncharted 2 forleden. Jeg plejer at spille på filmprofilen, men fordi jeg havde sat sværhedsgraden på maks, blev jeg skam nødt til at slå spiltilstanden til, hvilket smider den i standardprofil. Men på den letter sværhedsgrad var det nu ikke mere irriterende at vænne sig til input lag, end det var dengang jeg spillede meget online, og skulle døje med høj ping.
Det kan godt være der er en større teknisk forskel på de 2 slags forsinkelser, men jeg mener, at irritationen ved begge er den samme.
Brugeravatar
Af David Munch
Personligt finder jeg indput forsinkelse til at være langt mere irriterende end en høj ping.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mysen skrev:Jaja, jeg kan godt se at de 2 slags forsinkelser ikke det samme, men jeg mener stadig at sammenligningen kan bruges. Især ved konsolspil og ved skydespil. Om der er forsinkelse på din mus og den grafiske del ved at den lille pil ikke bevæger sig, før 40ms efter du beder om den, er selvfølgelig ganske irriterende. Men det er efter min mening mindst ligeså irriterende, hvis du giver en kommando, og der så går tilsvarende tid inden den kommando udføres.
Det er muligt, at du irriteres lige meget over begge dele, men det betyder ikke, at de opleves ens. Hvis man skal kunne forklare inputlag til andre, så kan det være lidt farligt, at man i stedet snakker om ping som om det var to sider af samme sag.
Af Singu
Jeg modtog mit Samsung LE40C755R2W i aftes med PostDK, og ja Wupti's levering til døren er faktisk helt ind i stuen, selv på 3. sal :) - Så lige at Wupti har sat det op til 6999,- igen, så det var jo dejligt kun at betale 6499,- i sidste uge.

Jeg har kun en ting at sige indtil videre: "WAUUU"

Har rodet med vidunderet det halve af natten (undskyld naboer, men jeg syntes jeg holdte lyden lavt). Jeg har fået sat digitale kanaler op (fra Yousee), og de står knivskarpt, havde hørt lidt om at f.eks scroll tekst som dem i bunden af god-morgen Danmark ville hakke, men det er der absolut intet af. Jeg har set en DVD film og det er bare super, ingen ghosting eller andet der kan påtales.

Jeg vil lige påpege at jeg kun har sat billedet op til hvordan jeg lige fandt det behageligt. Jeg har slet ikke rodet med special kalibrering endnu så det kan jo kun blive endnu bedre.

Her i dag skal jeg til at rode med DLNA og teste Xvid/DivX, MKV og andet gøgl, blandt andet det med at optage på en USB stick. Da jeg ikke købte TV'et for 3D er det nok ikke noget jeg regner med at teste, har desuden heller ikke en Blu-ray afspiller endnu. Regner egentlig heller ikke med at anskaffe en da det Blu-ray / HDTV materiale jeg anskaffer mig kommer fra USA via nettet (Dejligt med 100mbit internet)

Eneste minus er fjernbetjeningen, den ligner og føles altså som noget der hørte til et 4:3 TV fra sidste årtusinde. Det er en "ommer" Samsung (Jeg ender jo nok med at købe en rigtig lækker multi-fjernbetjening alligevel, så det går nok).

Alt i alt, er jeg her et halvt døgn senere stadig super tilfreds med mit køb. RIGTIG glad for jeg ikke dummede mig og købte et Panasonic Plasma med "BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzz", som skulle sendes frem og tilbage en 3-4 gange får man fik et panel uden fejl, for det er der absolut intet af på det her LCD, det er komplet lydløst.