Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hansson
Jeg skal tilslutte en fladskærm til et Beocenter 9000. Fladskærmen har kun Optisk ud, og B&O har DIN

Hvordan klarer jeg dette. Skal det klares med adapter og herefter adapterstik?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, der skal en DAC kobles til. Det kunne være denne:
http://www.av-cables.dk/lydkabler/optis ... 52_da.html

Dertil skal der en phono-DIN converter til for at kunne koble udgangen på ovennævnte DAC til Beocenter 9000. Jeg husker ikke lige hvilke af benene du skal have fat på, så her er et kabel, der kan køre begge veje (ind i B&O og ud af B&O):
http://www.av-cables.dk/lydkabler/din_k ... 59_da.html

Jeg tror du skal bruge den gule (højre kanal) og sorte (venstre) på dette stik, da de andre ben er til at føre lyd ud af dit Beocenter.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Fordi den (som udgangspunkt) fører lyden den anden vej. Den er beregnet til at få lyden fra dit Beocenter ud til andet udstyr, såsom en båndoptager eller des lige. Husk på, at der er en del ben i DIN-stikket og nogle er til input og andre til output. Med dit stik rammer du "output"-benene i dit Beocenter.
Af Peter Schrøder
Hansson skrev:Jeg skal tilslutte en fladskærm til et Beocenter 9000. Fladskærmen har kun Optisk ud, og B&O har DIN
Har din fladskærm ikke en hovedtelefonudgang?
Af Hansson
Jo, måske jeg skulle prøve det.

Synes nu der stod at lyden i skærm automatisk blev mutet når man satte dem i.

Vil der være nogen forskel i lyden om jeg benytter hovedtelefoner eller optisk udgang med adapter?
Af Peter Schrøder
Hansson skrev:Jo, måske jeg skulle prøve det.

Synes nu der stod at lyden i skærm automatisk blev mutet når man satte dem i.

Vil der være nogen forskel i lyden om jeg benytter hovedtelefoner eller optisk udgang med adapter?
Højttalerne i tv'et bliver som regel slået fra, når man putter hovedtelefonstikket i. Men du vil vel også ha' lyden ud gennem anlægget, eller?
Ulempen ved hovedtelefonudganger er, at TV'ets volumenkontrol påvirker udgangen. Du skal altså finde et niveau som passer til radioens øvrige lydkilder og derefter regulere volumen på radioen.
I teorien bør adapteren kunne levere bedre lyd, men det er næppe noget man vil bemærke i daglig brug.
Af hjorth
hej
jeg havde samme problem da jeg skulle slutte mit ps50c7705 til mit sonos anlæg.
jeg fravalgte dog denne billige dac da den tilsyneladende ikke understøtter 5.1 lyd, kun pcm audio.
jeg købte den de har i hifiklubben til 999,- (gefen)
den virker både med pcm og dolby 5.1
Og det ville jo være surt hvis der ikke var lyd på evt. drhd.

hilsen Carsten
Af Peter Schrøder
hjorth skrev:jeg fravalgte dog denne billige dac da den tilsyneladende ikke understøtter 5.1 lyd, kun pcm audio.
jeg købte den de har i hifiklubben til 999,- (gefen)
den virker både med pcm og dolby 5.1
Og det ville jo være surt hvis der ikke var lyd på evt. drhd.
Nu vil der jo være lyd på hovedtelefonudgangen uanset lydformatet (hvis tv'et kan modtage det, forstås)