Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steffenmn
Søger lidt hjælp til at finde et fladskærms tv. Ved absolut intet om den slags, og er derfor på bar bund.

Det skal primært bruges til alm. tv, ps3, film samt sport. Design er mere eller mindre underordnet, men billedet skal være godt. Prisklassen er omkring 7000,- og skal have det i 40-42".

Havde selv kigget herinde via test på Panasonic G20 (Plasma) og Sony HX800 (LED). Men hvilke fordele og udlæmper der er, aner jeg ikke intet om.
Hvis der er andre der har bedre forslag, modtages de gerne.
Af Mysen
Hej
Det er nemmest lige at remse fejlene op på G20.

Den buzzer en smule. Om det er slemt, er vist forskelligt fra skærm til skærm og øre til øre.
Den har det lidt med at blande/ smelte farverne sammen.
Der kan komme et fosforslør ved hurtige bevægelser.

Hvis du kan leve med disse ting, så er det så absolut den bedste skærm på markedet i denne prisklasse og størrelse. Den har bedre håndtering af bevægelse, mere detaljerede billedere, "rigtigere" farver og dybere sort end nogen andre til 6000.

Det skal lige siges, at selv om der er fosforslør er den altså stadig bedre til at håndtere bevægelser end de fleste LCD fjernsyn inkl. HX800
Af steffenmn
Var i A-Z i dag for at se lidt på sagerne, de havde LG Le530n til 5.900 og synes det så ret godt ud, og havde de et Samsung UE40C6715 desværre er det hvidt, men det stod til 6000, sat en del ned da de bare skulle af med det. Er der nogen af disse der er noget værd?

Fik så af vide i næste uge kommer LG Le730n ned i 7000,- synes det design var ganske flot.

Nogen mening om en af de skærme er gode?
Af PeterD
Ikke for at tale nagativt om LG og til dels Samsungs tv, men hvis det er billedkvalitet som du efterspørger uden WI-Fi og en masse (u)-nødvenligt udstyr er det svært at komme uden om Panasonics G20.

Ja, den er ikke helt ny og ja, der findes tyndere skærme, men som Mysen skriver findes der næppe en skærm hvor du får så meget kvalitet (farvekvalitet/sortniveau) pr. krone...og den er særligt bedre end de 2 andre skærme du har kig på..

Men indrømmet: Man kan let blive fristet af supermarkeds "hurtige" tilbud på skærme..
Af steffenmn
Så pris man ikke kigger på pris, er G20 så stadig bedre end LG's 730n?

Eller er der andre skærme der er bedre til de 7000,-?
Af PeterD
Ikke hvis billedkvalitet er vigtigt for dig :)

Koreanske Life's Good (LG) er fantastiske til at lave tynde skærme til konkurrencedygtige priser, men om de helt kan slå Panasonic af pinden, tvivler jeg stærkt på.

Lidt ligesom bilen Kia Ceed fra Korea. Den er god, virkelig god især på prisen, men kan den slå VW Golf som stadig sætter standarden i køreegenskaber og kvalitet og er en "Drivers Car"..Nope, ...ikke endnu...

Ved godt det er et underligt eksempel, men koreanerne bliver bedre og bedre også på elektronikfronten, men personligt vil jeg købe elektronik fra Japan og biler fra Tyskland. Så kan det ikke gå helt galt 8)
Brugeravatar
Af MigSelv
PeterD skrev:Ikke hvis billedkvalitet er vigtigt for dig :)

Koreanske Life's Good (LG) er fantastiske til at lave tynde skærme til konkurrencedygtige priser, men om de helt kan slå Panasonic af pinden, tvivler jeg stærkt på.

Lidt ligesom bilen Kia Ceed fra Korea. Den er god, virkelig god især på prisen, men kan den slå VW Golf som stadig sætter standarden i køreegenskaber og kvalitet og er en "Drivers Car"..Nope, ...ikke endnu...

Ved godt det er et underligt eksempel, men koreanerne bliver bedre og bedre også på elektronikfronten, men personligt vil jeg købe elektronik fra Japan og biler fra Tyskland. Så kan det ikke gå helt galt 8)
Ganske kort, ikke enig. Gælder især betragtningen omkring tyske biler.
Og ja, der er japansk elektronik, men intet bliver lavet/samlet der mere.
Af Mysen
Jeg synes altså også man hører om flere og flere "mandagsmodeller" af den måske mest solgte skærm Anno 2010 TX-P42G20e. Dette lugter altså ikke af Japansk innovation eller Tysk effektivitet.

Samtidig synes jeg ALDRIG jeg hører om disse tilfælde hos LG. Det kan godt være de ikke peaker indenfor plasma performence, men de ligge langt oppe i feltet ifht lcd, OG umiddelbart er det vel dem, der er mest stabile, hvis man kigger på de to andre giganter Samsung og Panasonic. Og det er vel der du trækker VW med ind i tråden? Stabilitet og kvalitet?